علت عجیب واکسن نزدن مردم خوزستان!

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آبان 1400 | 09:42 ق.ظ
علت عجیب واکسن نزدن مردم خوزستان! رییس مرکز بهداشت خوزستان علت عدم تمایل برخی از مردم به واکسیناسیون را تنوع فرهنگی استان، باور‌های غلط و تحت تاثیر قرار گرفتن شایعات عنوان کرد.

علت عجیب واکسن نزدن مردم خوزستان!

دکتر محمد علوی بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه سه دسته از افراد تمایلی به زدن واکسن ندارند افزود: افرادی که تحصیل کرده بوده، اما برای تزریق واکسن هنوز به باور نرسیده اند، افرادی که به طب سنتی بیشتر تمایل دارند و دسته سوم افراد لجوجی هستند که اصلا واکسن را قبول ندارند.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی از نظر ذخیره واکسن در استان خوزستان وجود ندارد و همه امکانات برای تزریق واکسن فراهم است، اما متاسفانه یک سری از افراد واکسن را قبول ندارند که باید آن‌ها را قانع کنیم.

علوی اظهار داشت: متوسط واکسیناسیون در کل کشور ۶۵ درصد بوده در حالی که این رقم در خوزستان ۵۷ درصد است. پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال خوزستان ۷۶ درصد است اگرچه این میزان در برخی نقاط استان حدود ۹۰ درصد و بالاتر از متوسط کشوری و در برخی شهر‌ها پایین‌تر است.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار تقویت طرح شهید سلیمانی در استان خوزستان لازم است تا از ورود به موج جدید بیماری جلوگیری کنیم.

اکنون یک شهرستان خورستان نارنجی، ۱۱ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونابی هستند.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار