در نشست رسیدگی به مشکلات آب و برق شهرستان اندیکا مطرح شد؛

مناطق زلزله زده بلافاصله پس از احداث و بازسازی، برقدار می شوند

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 آبان 1400 | 09:16 ق.ظ
مناطق زلزله زده بلافاصله پس از احداث و بازسازی، برقدار می شوند نشست رسیدگی به مشکلات آب و برق منطقه زلزله زده شهرستان اندیکا با حضور مسئول قرارگاه سازندگی وزارت نیرو، فرمانده قرارگاه سازندگی شهید متوسلیان و همچنین مسئولان پایگاه های مقاومت بسیج صنعت آب و برق استان در محل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد.

دکتر علی خدری، مدیرعامل این شرکت در این نشست با اشاره به محرومیت شهرستان اندیکا گفت: زلزله باعث شد که مسئولان کشور با عمق محرومیت این منطقه آشنا شوند.
خدری با اشاره به حضور مسئولان ارشد کشور و استان در منطقه و فعالیت های موثر وزارت نیرو، بسیج و سپاه جهت محرومیت زدایی گفت: خوشبختانه هر زمان بسیج و سپاه پای کار بودند نتایج خوبی حاصل شده است. شرکت توزیع برق خوزستان پس از وقوع زلزله و بررسی شبکه های برق، مشکلات پیش آمده در این حوزه را برطرف کردوپایگاه مقاومت بسیج شرکت نیز با استقرار ۴۰ روزه در منطقه با قرارگاه های جهادی مختلف همکاری داشته و تعداد ۱۵۰ پنل خورشیدی از سوی این شرکت  تحویل زلزله‌زدگان شده و درصورت احداث سازه جدید جهت اسکان زلزله زدگان ، شبکه برق آن  بلافاصله وصل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اندیکا ۶۰۰ روستای پراکنده دارد، گفت:  مساحت این شهرستان بسیار وسیع است، ومجموعه این شرکت کنتور  برق را به جایی برده که تیرهای ۱۲متری برق را به جهت صعب العبور بودن مسیر، با دست حمل و نصب کرده ایم ودر بسیاری از مناطق به جز برق، هیچ خدمات دیگری وجود ندارد.

باید پا به پای گروه‌های جهادی جلو برویم

مهندس مشایخی؛ مسئول قرارگاه بسیج سازندگی وزارت نیرو نیز در این جلسه گفت: بحث آب و برق را به صورت هدفمند به عنوان ماموریت قرارگاه در نظر گرفته ایم تا با همکاری گروه های جهادی کار را پیش ببریم.

مشایخی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی و گروه‌های جهادی زیر نظر سپاه و بسیج هستند، گفت: به دنبال تابلو و پلاک نیستیم، هدف این است که کار برای مردم انجام شود. 

وی با اشاره به محرومیت شهرستان اندیکا گفت: ما نباید اجازه دهیم تا محرومیت به این حد (مثل اندیکا) برسد.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی وزارت نیرو در پایان با تاکید بر تسریع در انجام کارهای جهادی و همکاری با گروه های مختلف جهادی تصریح کرد: ما در مجموعه صنعت آب و برق باید پا به پای گروه‌های جهادی جلو برویم تا در خدمت رسانی به مردم تسریع و رضایت مندی آنان را حاصل نماییم.

زلزله آمد تا اندیکا دیده شود

سردار سعید قاسمی، فرمانده قرارگاه سازندگی شهید متوسلیان نیز در این نشست با اشاره به محرومیت شدید در شهرستان اندیکا گفت: زندگی مردم اندیکا را دیدیم که شباهت بسیاری به دوره پارینه سنگی داشت، تصور این بود که یکی دو خانه این شرایط را دارند اما گفتند وضعیت زندگی اهالی ۶۰۰ روستای اندیکا به همین شکل است، شاید زلزله آمد تا اندیکایی ها دیده شوند، و ما هم مورد امتحان الهی قرار بگیریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی شهید متوسلیان در ادامه با تاکید بر تثبیت روستانشینی، تصریح کرد: نباید با عملکرد ضعیف اجازه دهیم که سرنوشت روستاییان به حاشیه نشینی منجر شود، باید خدمات آب و برق و گاز و مدرسه در روستاها بیش از پیش ارائه شود تا روستاییان، حاشیه نشین شهرها نشوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار