واریز ۸۰میلیارد ریال هزینه خرید خرما به حساب نخلداران خوزستانی

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 آبان 1400 | 08:54 ق.ظ
واریز ۸۰میلیارد ریال هزینه خرید خرما به حساب نخلداران خوزستانی مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از واریز نخستین طلب نخلداران استان به مبلغ ۸۰میلیارد ریال بابت هزینه خرید خرما از آن‌ها خبر داد.

 محمدامین معین راد با بیان اینکه در بازه زمانی ۲۳ شهریور تا ۱۰ آبان ۱۴۰۰، حدود ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن خرما استعمران با قیمت تضمینی و به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از نخلداران استان خریداری شده است، افزود: پرداخت تدریجی طلب نخلداران استان بابت فروش خرما استعمران به تعاون روستایی با تامین نقدینگی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین بار پس از ۱۷ سال است که خرید تضمینی خرما استعمران با دستور وزیر جهاد کشاورزی، و با هدف حمایت از نخلداران، جلوگیری از ضرر و زیان آنان و قطع دست دلالان انجام می‌شود، بیان کرد: در سال جاری حدود ۶۵ هزار تن خرمای استعمران به صورت توافقی یا تضمینی توسط ۶۰ کارگاه بسته بندی و فرآوری خرما خریداری شد.

پیش بینی شده در مجموع حدود ۸۵ هزار تن خرمای استعمران که بیشتر جنبه مصارف صنعتی دارد به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار صادر شود.

شادگان، بهبهان، آبادان، دشت آزادگان، خرمشهر، هویزه، حمیدیه، اهواز، کارون، ماهشهر و هندیجان از کانون‌های اصلی تولید خرما هستند.

امسال بخشی از نخیلات مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان با تنش آبی و شوری آب روبرو بودند که این وضعیت بر کیفیت و کمیت محصول اثر منفی گذاشت.

 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار