کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 آبان 1400 | 11:40 ق.ظ
کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی در کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شد.

مهرداد فارسی مدان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به شناسایی عوامل استخراج رمز ارز غیرمجاز و تحویل آنها به مقام قضایی افزود: تعداد ۲۲ دستگاه ماینر M۳، T۲T و S۹ در منطقه لشگرآباد اهواز که از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند کشف و جمع آوری شد.

وی با اشاره به کشف و جمع‌آوری این تعداد دستگاه ماینر با همکاری کلانتری ۳۰ کلانشهر اهواز گفت: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

بر این اساس تاکنون حدود چهار هزار دستگاه استخراج رمز ارز در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار