جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در نشست خبری هفته بسیج خبرداد

برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در هفته بسیج در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 آبان 1400 | 17:18 ب.ظ
برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در هفته بسیج در خوزستان جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان از برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در هفته بسیج در سراسر استان خوزستان خبر داد.

سردار نعمت‌الله باقری، جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان سردار نعمت‌الله باقری، جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در نشست خبری هفته بسیج که امروز ۲۶ آبان‌ماه در صداوسیمای مرکز خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد، گفت: بسیج با نوآوری امام راحل در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد. بعد از انقلاب، مشکلات خاص خودمان را داشتیم و جا داشت مجموعه‌ای به وجود بیاید که خلأها را پر کند. بیش از ۴۲ سال از نظام اسلامی می‌گذرد و بسیج همچنان برای رفع نیازهای مردم و حفظ ارزش‌های نظام پای کار است. بسیج در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حرم، اقتصاد مقاومتی و مقابله با کرونا همواره پای کار بوده است.

وی بیان کرد: هفته بسیج فرصتی برای ادامه حرکتی است که امام(ره) به وجود آورد. اکنون بسیج در کشورهای حوزه مقاومت، همچون حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، حوثی‌های یمن، الگویی برای مقابله با استکبار است. بسیج فقط در فعالیت‌های رزمی وارد نشد و بسیج به قشر، عرصه و زمان خاصی تعلق ندارد.

باقری گفت: یکی از دغدغه‌های بسیج رفع مشکلات مردم است که نمونه آن را در سیل و زلزله مشاهده کردیم. بسیج همچنان توانمند و کارآمد با جوانان آماده در جهت رفع مشکلات مردم و نظام کمک می‌کند و همواره پای کار است.

جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان کرد: استان خوزستان از محرومیت بالایی برخوردار است و حوزه بسیج سازندگی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ویژه‌تر پای کار بوده است و کنترل روان‌آبها و کنترل آب‌های جاری و حفاظت از جنگل‌ها از جمله اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بسیج یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و بیش از ۴ هزار و ۱۵۶ سری جهیزیه را با کمک خیران و نهادهای دولتی تهیه و توزیع کرده است. همچنین در پی تنش آبی در دشت آزادگان، لالی و اندیکا، به همت بسیج ۲۰ روستا آبرسانی و ۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری شد.

باقری با اشاره به زلزله اندیکا، گفت: یک هفته بعد از زلزله در اندیکا نیروهای بسیج در آنجا مستقر شدند و کار ساخت بیش از ۶۰۰ واحد آغل و اسکان موقت انجام شد. در اندیکا قرارگاه خدماتی ایجاد شد و از هفته گذشته قرارگاه سازندگی را آنجا قرار دادیم. اگرچه برای واگذاری اعتبارات به ما کمک نشد، اما ما برای پایان کارهای سازندگی با ۳۰ گروه جهادی آنجا می‌مانیم تا کار به پایان برسد.

جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: خوزستان قطب کشاوزی است و در همین راستا ۳۲۰ هزار هکتار تحت برنامه‌های ترویجی قرار گرفته است. بسیج صنعت و معدن عارضه‌یابی شرکت‌ها را انجام داد و در همین راستا ۳۰۰ واحد صنعتی رفع موانع تولید شد. انجام ۱۳ پروژه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی برای ۲۸۰ نفر، توزیع ۸۰ فقره تسهیلات از دیگر اقدامات بسیج بوده است.

وی ادامه داد: آزادسازی ۱۳۸ زندانی‌ جرائم غیرعمد توسط بسیج حقوقدانان و ساخت چندین مستند با نام‌های رخ‌نمایی آوار، جان تازه، دوباره می‌سازیم و در مسیر آبادی از اقدامات بسیج رسانه است.

باقری شعار هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم است» عنوان کرد و افزود: ۱۲۰۰ برنامه در این هفته‌ برگزار می‌شود. نمایش اقتدار در شهرستان‌ها با تجمع بسیجیان و ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری، رونمایی از تولیدات فرهنگی، آیین عطر افشانی مزار شهدا، میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.

جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: ما در حوزه جنگ نرم، مجموعه رصد را داریم که بررسی می‌کند دشمن در آینده در چه حوزه‌هایی کار می‌کند. به طور مثال در جریان شهید علی لندی دشمن می‌خواست از این ماجرا سوءاستفاده کند، اما بچه‌های ما در فضای مجازی خوب وارد شده و او را به عنوان قهرمان جمهوری اسلامی معرفی کردند.

وی در پایان با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: ۱۲ هزار بسیجی در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند و در کار واکسیناسیون بودند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار