مقر گعده های اقوام و سیاسیون اهواز در خیابان انقلاب

تاریخ انتشار: جمعه 28 آبان 1400 | 13:42 ب.ظ
مقر گعده های اقوام و سیاسیون اهواز در خیابان انقلاب خیابان انقلاب، در این چند شب قانونی جهت تبلیغات کاندیداها تا نیمه شب، وضع آن به همین منوال است و خودروهایی که جهت مشاهده این جشن تبلیغاتی از نقاط مختلف شهر در این خیابان تردد می کنند به نوبه خود جالب بوده و بر نشاط انتخاباتی و شور سیاسی افزوده است .

با شروع زمان رسمی و قانونی تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا ، تکاپوی قابل توجهی از سوی طرفداران نامزدهای انتخاباتی در اهواز به ویژه در خیابان انقلاب این شهر به وجود آمده است، به طوریکه خیابان انقلاب مقر گعده های هم فکری و هم اندیشی سیاسیون و نامزدهای انتخاباتی شده است .

خیابان انقلاب که طیف های مختلفی را در دل خود جای داده است، با هر دوره از انتخابات شاهد شور و شوق انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها و برپایی ستادهای مردمی از سوی طرفداران آنها می شویم.

در این خیابان به معنی واقعی، رقابت بین کاندیداها صورت می گیرد. رقابتی تنگانگ اما سالم و باصفا .

کافی است گشتی در خیابان انقلاب بزنید، شاهد گعده های با صفا، همدلی و میزبانی و مهمان نوازی در ستادهای مردمی نامزدهای انتخاباتی می باشید و در کنارآن، بسلط منقل و چای و قهوه عربی و دود کردن اسپند و عود عربی بر قرار است.

 

ستاد هایی که چهره های سیاسیون و بزرگان طوایف و شیوخ را در دل خود جای داده اند . و البته حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دید و بازدید از تمام ستادهای مستقر در  این خیابان نیز از حواشی قابل توجهی برخوردار است که برای نامزدهها و طرفداران آنها خالی از لطف نیست…

در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همچون دوره های قبل،این خیابان حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است. ساعت که از زمان غروب بگذرد، شور و نشاط انتخاباتی در خیابان انقلاب حاکم می شود، ترافیک عجیبی ایجاد می شود  اما در عین حال شیرین و پر هیاهو.

هواداران کاندیداها با حضور در ستادهای تبلیغاتی به معرفی کاندیداهای مورد علاقه و حمایت خود می پردازند. توزیع انواع شیرینی و شربت به همراه کاتولوگ و کارت ویزیت معرفی نامزدها در خیابان انقلاب هم بر شیرینی این ایام می افزاید.

هرچند که طرفداران نامزدهای انتخاباتی در این ایام در ستادهای تبلیغاتی در خیابان معروف انقلاب اهواز در فاصله های کمتر از ۵۰ متری نیز در کنار هم جمع آمده اند و به تبلیغ برای نامزدهای خود می پردازند، اما امیدواریم این تعداد کاندیدا و ایجاد هیاهو و شور و نشاط از سوی طرفداران، فضایی را برای بهتر انتخاب کردن توسط مردم فراهم آورند.

علاوه بر ستادهای انفرادی، حتی ستادهای  ائتلافهای مختلف در این خیابان قد علم کرده اند که قابل توجه بوده و چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند.

ستادها و ائتلاف هایی که توسط چهره های سرشناس و سیاسیون کلانشهر اهواز، مدیریت و راهبردی می شوند، بر ستادهای مؤتلفین خلق الساعه در این خیابان حکم فرمایی می کنند.

فاصله کم میان ستادها و سیستم های صوتی نصب شده در مغازه ها و گاراژهای چند صد متری، هر چند تمرکز بر صدای هر یک از نامزدها را فراهم نمی سازد، اما به نوبه خود شور و هیجان توصیف ناپذیری را بوجود آورده است .

خودروهایی که تصاویر تبلیغاتی نامزدها را بر پشت شیشه خودرو چسبانده و در محل ستادها اتراق کرده اند ، هر چند که ترافیکی را به وجود آورده اند اما شور و نشاط انتخاباتی مضاعفی را برای خیابان انقلاب به ارمغان آورده اند.

پایکوبی، یزله و شعار دادن به زبان عربی (هوسه) توسط طرفداران نامزدها خود به شیرینی این شب ها افزوده شده است. طرفدارانی که یا از اقوام خود طرفداری و حمایت می کنند و یا به امید پیروز شدن آن نامزد چشم به استخدام و ترفیع رتبه و برخی موارد دیگر خوشایندند.

خیابان انقلاب، در این چند شب قانونی جهت تبلیغات کاندیداها تا نیمه شب، وضع آن به همین منوال است و خودروهایی که جهت مشاهده این جشن تبلیغاتی از نقاط مختلف شهر در این خیابان تردد می کنند  به نوبه خود جالب  بوده و بر نشاط انتخاباتی و شور سیاسی افزوده است .

حضور برخی نامزدها در ستادهای خود یا ستادهای ائتلاف های رنگین برای ایراد سخنرانی نیز قابل توجه است. برخی که خود را جوان این دیار و هم درد با مردم می دانند، برخی دیگر برای احقاق حقوق بانوان به میدان رقابت آمده اند و برخی دیگر برای توزیع عادلانه امکانات ، برخی برای مقابله با فساد در دو نهاد مهم شورا و شهرداری و ….به عرصه خطیر انتخابات شورای اسلامی شهر ورود کرده اند.

در خیابان انقلاب علاوه بر اینکه ستاد دو نامزد مطرح ریاست جمهوری نیز قد علم کرده اند و هواداران آنها با دادن شیرینی و شربت به رهگذران، خودی نشان می دهند، اما باید گفت در بین ستادهای نامزدهای شورای شهر و هیاهوی و نشاط سیاسی طرفداران آنها،گم هستند.

نکته دیگر قابل توجه در خیابان سیاسی انتخاباتی انقلاب این است که برخی از کسبه ها با اجاره دادن مغازه ها و گاراژههای خود به نامزدههای مطرح  با قیمت های بالا،بعضا به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و برخی کمتر و یا شاید بیشتر برای مدت زمان قانونی تبلیغات اجاره داده اند، که این نوع کاسبی رقابتی و انتخاباتی نیز بین  صاحبان ملک در این خیابان  را به وجوده آورده است.

نتیجه: آنچه که در خیابان انقلاب اهواز در زمان انتخابات رخ می دهد،گوشه ای از اوج دموکراسی و آزادی بیان و عمل در بین اقوام و تشکلهای سیاسی است که در عصر جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

پس چه خوب است از این فرصت بهینه در انتخابات، بهترین قدم را برداریم و آینده شهرمان را به کسانی بسپاریم که همانطور که در زمان تبلیغات به بهترین شکل پاسخگویی مردم هستند،در زمان راهیابی و صدرات در شورای اسلامی شهر نیز اینگونه در خدمت مردم باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار