استخراج ۴۰ دستگاه ماینر در شهرستان کارون

تاریخ انتشار: شنبه 29 آبان 1400 | 09:46 ق.ظ
استخراج ۴۰ دستگاه ماینر در شهرستان کارون ۴۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی در شهرستان کارون کشف و جمع‌آوری شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تعداد ۴۰ دستگاه ماینر M ۳، T ۲۱ و S ۹ G در منطقه مهدیس شهرستان کارون که از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند کشف و جمع آوری شد.

مهرداد فارسی مدان با اشاره به کشف و جمع‌آوری این تعداد دستگاه ماینر با همکاری کلانتری ۱۲ کوت عبدالله از یک تعمیرگاه افزود: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

فارسی مدان خاطر نشان کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شوند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

تعداد ۴۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۰ تاکنون از سراسر شهر‌های استان خوزستان کشف و جمع آوری شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار