بازرسی فنی و تخصصی پل ورودی نیروگاه کارون ۳ انجام شد

تاریخ انتشار: شنبه 29 آبان 1400 | 09:13 ق.ظ
بازرسی فنی و تخصصی پل ورودی نیروگاه کارون ۳ انجام شد مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳، از رضایت مندی ایمنی وضعیت پل ورودی نیروگاه کارون۳ ، بعد از بازرسی فنی و تخصصی آن خبر داد.

“سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر فوق گفت: برای حصول اطمینان از وضعیت هر سازه یا تاسیسات در حال بهره برداری، عملیات پایش و بازرسی از آن مورد نیاز است که یکی از این سازه ها، پل ورودی اصلی به نیروگاه می باشد که از مهم ترین و کارایی ترین پل های این مجموعه است.

صالحی افزود: در سد و نیروگاه کارون ۳، تعدادی پل بزرگ و کوچک وجود دارد که یکی از این پل ها، پل ورودی اصلی نیروگاه می باشد که با توجه به گذشت ۲۳ سال از زمان ساخت و بهره برداری از آن، نیاز به بازرسی فنی و تخصصی آن توسط شرکت طراح پل بود.

“سروش احمدی”، معاون پایداری سازه سد و نیروگاه کارون ۳ نیز در این خصوص گفت: پل ورودی اصلی نیروگاه بصورت صندوقه ای بتن پیش تنیده می باشد که در سال ۱۳۷۷ ساخته شده است و در طی این سالها کارشناسان عموماً با چشم و دوربین از قسمت هایی که قابل دسترسی بود،بازرسی های لازم را انجام میدادند که با توجه به گذشت زمان زیادی ، نیاز به بازرسی اساسی فنی و تخصصی بود.

وی افزود: عملیات بازرسی فنی و تخصصی ، توسط شرکت هگزا مشاور و طراح پل مذکور شامل: بازدید از فونداسیون پایه ها، کوله ها ی پل، نئوپرن ها، دریچه ها و داخل صندوقه های پل و همچنین انجام تست بارگذاری پل انجام گردید که خوشبختانه پس از بررس یهای لازم مشخص شد که پل در وضعیت مناسبی قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار