مرگ ۷ برابری واکسینه‌نشده‌ها در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 29 آبان 1400 | 08:50 ق.ظ
مرگ ۷ برابری واکسینه‌نشده‌ها در خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش مرگ ناشی از کرونا، گفت: مرگ ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، هفت برابر بیشتر از کسانی است که واکسن دریافت کرده‌اند. دکتر سیدمحمد علوی، در خصوص تاثیر واکسیناسیون علیه کرونا در کاهش ابتلا، بستری و […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش مرگ ناشی از کرونا، گفت: مرگ ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، هفت برابر بیشتر از کسانی است که واکسن دریافت کرده‌اند.

دکتر سیدمحمد علوی، در خصوص تاثیر واکسیناسیون علیه کرونا در کاهش ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کووید – ۱۹ اظهار کرد: بر اساس منابع جهانی قابل اعتماد که توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر می‌شوند، زمانی که پوشش واکسیناسیون کامل باشد یعنی دو تا سه هفته از دریافت دوز دوم (یا بر اساس نوع واکسن‌ها سه دوز واکسن) در جمعیت زیادی از جامعه (بالای ۸۵ درصد) گذشته باشد، حداکثر تا ۹۰ درصد از ابتلا به بیماری پیشگیری می‌شود هر چند این رقم در جوامع، گروه‌های سنی و واکسن‌های مختلف، متفاوت است.

وی افزود: واکسیناسیون کامل و ۹۵ درصدی در یک جامعه، حدود ۹۷ درصد مرگ ناشی از کرونا را کاهش داده است اما در کشوری مانند انگلیس که پروتکل‌ها را خوب رعایت نمی‌کنند و مسابقات فوتبال را با حضور تماشاگران بدون ماسک و با تجمع برگزار می‌کنند و پوشش کامل واکسیناسیون ۷۲ درصد است، موارد بیماری ۲۷ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پوشش متفاوت واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف بیان کرد: پوشش کامل واکسیناسیون در آمریکا ۶۵ درصد و در ارمنستان ۲۰ درصد است؛ بسته به میزان واکسیناسیون، در برخی کشورها موارد ابتلا حدود ۳۰ درصد کاهش یافته اما با همین میزان پوشش نیز، موارد مرگ حدود ۸۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص تاثیر واکسیناسیون در میزان فوتی‌های کرونا در خوزستان گفت: بر اساس بررسی پرونده‌های موارد فوت ناشی از کرونا، بیش از ۷۰ درصد فوتی‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند و تنها ۱۰ درصد فوت‌شدگان دو دوز واکسن تزریق کرده بودند.

علوی افزود: بنابراین مرگ ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، هفت برابر بیشتر از کسانی است که واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه واکسیناسیون به صورت صددرصد از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند، گفت: افراد بالای ۶۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای که واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند در صورت ابتلا به بیماری، بر اثر کرونا فوت نمی‌کنند اما ممکن است بیماری زمینه‌ای آن‌ها از کنترل خارج و این مساله موجب مرگ این افراد شود.

وی افزود: با تزریق واکسن برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای شدید، از مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌شود اما نمی‌تواند از مرگ ناشی از بیماری زمینه‌ای جلوگیری کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار