انتقال آب از خوزستانی که تنش جدی آب دارد، اجحاف است

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آذر 1400 | 08:26 ق.ظ
انتقال آب از خوزستانی که تنش جدی آب دارد، اجحاف است نماینده اهواز با بیان اینکه انتقال آب از خوزستانی که تنش جدی آب دارد، اجحاف است، گفت: در سال گذشته کشاورزان خوزستان با محدودیت‌های جدی در کشت مواجه بوده‌اند و امسال نیز برای آن‌ها محدودیت کشت در نظر گرفته شده است و این مساله بیانگر وضعیت وخیم ذخایر آب در خوزستان است. سید کریم حسینی، […]

نماینده اهواز با بیان اینکه انتقال آب از خوزستانی که تنش جدی آب دارد، اجحاف است، گفت: در سال گذشته کشاورزان خوزستان با محدودیت‌های جدی در کشت مواجه بوده‌اند و امسال نیز برای آن‌ها محدودیت کشت در نظر گرفته شده است و این مساله بیانگر وضعیت وخیم ذخایر آب در خوزستان است.

سید کریم حسینی، با اشاره به حق‌آبه‌های در نظر گرفته‌شده برای شرب، کشاورزی، محیط زیست و … استان‌ها، اظهار کرد: در این شرایط اگر می‌خواهیم به استانی آب دهیم، نباید به استان دیگر اجحاف کنیم و از حق آبه یک استان، کم و به حق آبه استان دیگر اضافه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر آورد آب رودخانه‌ها و همچنین ذخایر آب استان، کفاف نیاز آب مصرفی در خوزستان را نمی‌دهد و در تامین آب شرب و کشاورزی در خوزستان با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ روستا در خوزستان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: حدود ۳۰۰ روستا در خوزستان به دلیل افت دبی آب رودخانه‌ها و کاهش ذخایر آبی، با تنش جدی آب شرب مواجه هستند.

حسینی با اشاره به مشکلات خوزستان در بحث تامین آب کشاورزی عنوان کرد: شاخه‌های رودخانه‌هایی که برای آبیاری زمین‌های کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌شود، در شهرهایی مثل هویزه، حمیدیه، سوسنگرد، خرمشهر، شادگان و… خشک شده است و در تامین آب مورد نیاز برای زمین‌های کشاورزی و نخیلات با مشکل جدی مواجه هستند.

وضعیت وخیم ذخایر آب در خوزستان

وی با بیان اینکه انتقال آب از خوزستانی که تنش جدی آب دارد، اجحاف است، تصریح کرد: در سال گذشته کشاورزان خوزستانی با محدودیت‌های جدی در کشت مواجه بوده‌اند و امسال نیز برای آن‌ها محدودیت کشت در نظر گرفته شده است و این مساله بیانگر وضعیت وخیم ذخایر آب در خوزستان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مردم در استان‌های دیگر مشکل آب داشته باشند، ما منکر آن نمی‌شویم، گفت: این مساله نباید بهانه‌ای باشد که طرح‌های انتقال آبی که مطالعه و پیوست‌های زیست محیطی ندارند، دوباره به جریان بیافتند.

حسینی عنوان کرد: خوزستان دچار تنش جدی آب در همه بخش‌ها است و در این زمینه با هرگونه کلید خوردن پروژه‌های انتقال آب به هر بهانه‌ای مخالف هستیم. مدیریت منابع آب برای کل کشور و با در نظر گرفتن نیازهای مردم در همه استان‌ها لازم است اما خوزستان نیز نباید از این برنامه و نگاه مستثنی شود.

وی گفت: اعتمادی که مردم به شخص آقای رئیسی و دولت سیزدهم و وعده‌های آن‌ها دارند، به هیچ وجه نباید آسیب ببیند. قطعا اگر تغییری در وعده‌ها و صحبت‌ها ایجاد شود، این اعتماد خدشه‌دار خواهد شد اما مردم خوزستان همچنان نسبت به وعده‌های آقای رئیسی و دولت سیزدهم در بحث عدم انتقال آب امیدوار هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوزستان باید حداقل میزان حق آبه‌های آب شرب، کشاورزی و محیطی زیست را دریافت کند و نمایندگان استان نیز پیگیر این موضوع هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار