بسیج مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت در جهان

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آذر 1400 | 12:38 ب.ظ
بسیج مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت در جهان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج باید اذعان کرد بسیج با اهمیت ترین و از ارزنده‌ترین یادگارهای معمار کبیر انقلاب امام راحل بزرگوار است، به طوریکه به جرات می توان گفت: بسیج، از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده ‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی ملتمان و برای به کمال رساندن […]

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج باید اذعان کرد بسیج با اهمیت ترین و از ارزنده‌ترین یادگارهای معمار کبیر انقلاب امام راحل بزرگوار است، به طوریکه به جرات می توان گفت: بسیج، از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده ‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی ملتمان و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، دور هم گردآمده اند.

به همین دلیل از شاخص ترین هدف بسیج‌ مردمی کردن امنیت است‌ و بصیرت مهمترین عامل در نظام دفاعی همه جانبه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود‌؛ آگاهی مسلمانان مهمترین شاخص نظام دفاعی همه جانبه اسلام است‌؛ نقش محوری در دفاع مقدس مهمترین دستاورد بسیج به شمار می‌آید‌؛ روحیه ناامیدی مهمترین آفت برای بسیج است‌؛ کسب آمادگی مهمترین اصل از اصول بسیج است‌.

ناگفته نماند که مهمترین جایگاه و اهمیت نقش آفرینی بسیج در جامعه و پذیرش این امر که مهم‌ترین قالب و شکلی که مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت داوطلبانه در آن حضور یافته‌اند و با عضویت در آن در مقاطع حساس از ارزش های اسلامی و انقلاب دفاع و حمایت کرده‌اند‌، بسیج است‌.

 به این فرمایش رهبر فرزانه معظم انقلاب اسلامی در زمینه جایگاه بسیج باید بصورت ویژه توجه کرد‌: «بسیج یعنی متن مردم‌، آن مردمی که می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آنها داشت‌، همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ این مکتب الهی برساخته از تفکر بسیجی است. تفکری که خود مدار نیست خدا مدار است. تفکری که وظیفه گرایی را در تکلیف می داند. تفکری که نتیجه برای آن مهم است اما اصالت ندارد و به همین دلیل باید تاکید کرد که بسیج اهل قیام در برابر دشمنان ملت ایران است. این اراده الهی نه تنها خستگی ناپذیر است بلکه دشمنان اسلام و انقلاب را نیز خسته کرده است.

بر همین اساس حتما می بایست خط فکر و تفکر بسیجی در مسیر امام جامعه و نشأت‌گرفته از رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد تا این نهاد مقدس همچون گذشته پرتوان و با قدرت بتواند در سازندگی و محرومیت‌زدایی به عنوان یادگار ماندگار امام خمینی (ره) که نشان از دوراندیشی و نگاه راهبردی و همه‌جانبه آن پیر فرزانه بود و هست پیشرو باشد که همینطور هم هست.

در پایان باید یادآور شوم که خوشبختانه فرهنگ و تفکر بسیجی  بیش از پیش در کشور تحقق یافته و مکتب شهید سلیمانی در این مسیر نیز راهگشا و چراغ راه است و به همین دلیل نهاد مقدس بسیج وسیع و پاسخ گوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و با بخش های دیگر نظام پیوندی ماندگار و ناگستنی دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار