وجود ۳۱۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 آذر 1400 | 09:12 ق.ظ
وجود ۳۱۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در خوزستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۳۱۴ طرح صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال ساخت هستند.

امیرحسین نظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته، ۳۱۴ طرح صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی برای حدود ۲۱ هزار نفر از افراد جویای کار در بخش‌های تولیدی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه حجم فعالیت‌های اقتصادی خوزستان با بهره برداری از این طرح‌ها افزایش چشمگیری خواهد یافت، افزود: با این وجود برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان به ۲۷۶ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.

نظری با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی به خصوص آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد در اولویت برنامه‌های اقتصادی خوزستان است، اظهار داشت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش، با مشارکت بانک‌های استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کنار حمایت از بهره‌برداران واحد‌های تولیدی نیمه‌تمام استان برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این واحدها، صدور مجوز‌های قانونی لازم برای ایجاد واحد‌های صنعتی جدید و پیشرفته در شهرک‌های صنعتی با رعایت نکات زیست محیطی و توجه به نیاز‌های بازار، در جریان است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان؛ شاخص‌های عملکرد صنعت استان طی ۷ ماه سپری شده از امسال به خصوص در بخش صدور جواز تاسیس که رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، نشانگر حرکت رو به رشد اقتصاد استان در حوزه تولید است.

نظری بیان داشت: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی خوزستان حدود ۱۶۸ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار