تعویض بدون دکل تاج چاه ۱۰۳ رگ سفید با پلاک/پکرهای ایرانی

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آذر 1400 | 18:57 ب.ظ
تعویض بدون دکل تاج چاه ۱۰۳ رگ سفید با پلاک/پکرهای ایرانی شیرآلات تاج چاه شماره-۱۰۳ رگ سفید بدون حضور دکل حفاری و با به کارگیری پکر/پلاگ ایرانی و سود وصرفه اقتصادی قابل ملاحظه تعویض شد. مدیر عامل شرکت آغاجاری ضمن اعلام این خبر گفت: باتوجه به مشکلات پیش آمده برای این چاه و درنظر گرفتن شرایط ویژه چاه، تعویض شیرآلات آن در دستور کار اداره مهندسی […]

شیرآلات تاج چاه شماره-۱۰۳ رگ سفید بدون حضور دکل حفاری و با به کارگیری پکر/پلاگ ایرانی و سود وصرفه اقتصادی قابل ملاحظه تعویض شد.

مدیر عامل شرکت آغاجاری ضمن اعلام این خبر گفت: باتوجه به مشکلات پیش آمده برای این چاه و درنظر گرفتن شرایط ویژه چاه، تعویض شیرآلات آن در دستور کار اداره مهندسی تولید این شرکت قرار گرفت که با درنظرگرفتن اقتصادی بودن عملیات و جلوگیری از هرگونه آسیب مخزنی در حین تعمیر و حفاری، بر اساس محاسبات فنی و با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم و نظارت همکاران در ادارات مهندسی بهره برداری شرکت آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، عملیات تعمیر چاه رگ سفید-۱۰۳ با استفاده از پلاگ/پکر قابل بازیافت و بدون حضور دکل انجام شد.

 
مهندس پژمان قضائی پور با اشاره به نقش خودباوری و استفاده از ظرفیت قطعات ساخته شده توسط شرکت‌ های دانش بنیان افزود: اجرای موفقیت آمیز چنین عملیاتی علی­رغم وجود تحریم‌های ظالمانه را می‌­توان اقدامی مهم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ بعنوان  «سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» برشمرد.

وی سود و صرفه اقتصادی حاصل از این عملیات را که بدون حضور دکل انجام شد ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش قابل ملاحظه زمان تعمیر چاه در مقایسه با وضعیت استقرار دکل حفاری، میزان ۱۵۰ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی در برداشت نفت از این چاه حاصل شده است‌.

مهندس قضایی پور در پایان از مشارکت خدمات فنی سرچاهی و درون چاهی و شرکت ملی حفاری در اجرای این عملیات ،همچنین از مدیریت تعمیر وتکمیل و خدمات فنی چاهها و مدیریت امور فنی مناطق نفت خیز جنوب به‌جهت مشارکت در برنامه ریزی و فراهم نمودن خدمات وامکانات قدردانی نمود.

شایان ذکر است ابزارهای درون چاهی توپک قابل نصب/برداشت که توسط دانشگاه شریف ساخته شدند، برای نخستین بار به عنوان پکر /پلاگ در چاه اهواز۲۶۹ مورد استفاده قرار گرفتند و تاکنون با نظارت کارشناسان اداره مهندسی بهره برداری ستاد و ناحیه در عملیات­های  اسیدکاری انتخابی مختلفی در چاه‌های میادین اهواز، مارون و آغاجاری با موفقیت انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار