دستگاه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آذر 1400 | 11:37 ق.ظ
دستگاه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب بومی‌سازی شد محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب شهری دستگاهی را تولید کردند که اجرای آن در شهر اهواز نتایج خوبی را داشته است. جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری به عنوان چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح است و این دغدغه سبب شد […]

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب شهری دستگاهی را تولید کردند که اجرای آن در شهر اهواز نتایج خوبی را داشته است.

جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری به عنوان چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح است و این دغدغه سبب شد تا کارگروه تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، به حل این مشکل کمک کند.

در این پروژه، یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولیدی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، موفق به بومی سازی دستگاه‌های میکروتونلینگ شده است. این دستگاه برای پروژه فاضلاب شهری اهواز طراحی و تولید شد که حفاری و لوله گذاری درایو اول با موفقیت به اتمام رسید و در حال اجرای درایو دوم است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این دستگاه بعد از دو تجربه ناموفق شرکت‌های آلمانی و چینی، در شرایط زمین شناسی خاص اهواز مورد بهره برداری قرار گرفت و با عملکرد و راندمان قابل قبولی، اهداف مدنظر آن ناحیه را به پیش برده است. با بومی سازی این دستگاه، زمینه برای صادرات آن به کشورهایی چون آذربایجان و قطر فراهم شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار