هشدار بروز موج جدید کرونا / مردم سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آذر 1400 | 09:02 ق.ظ
هشدار بروز موج جدید کرونا / مردم سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز واریانت جدید و درگیری برخی کشورها با این گونه، گفت: نباید احتمال خطر بروز موج جدید، از ذهن دور باشد. دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با توجه به بروز واریانت جدید “اُمیکرون” کرونا و اوضاع بحرانی اروپا و آمریکای شمالی، تعداد زیادی […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز واریانت جدید و درگیری برخی کشورها با این گونه، گفت: نباید احتمال خطر بروز موج جدید، از ذهن دور باشد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با توجه به بروز واریانت جدید “اُمیکرون” کرونا و اوضاع بحرانی اروپا و آمریکای شمالی، تعداد زیادی از افراد به بیماری مبتلا شده‌اند و آحاد جامعه باید مساله را جدی بگیرند.

وی افزود: این هشدار وجود دارد و نباید احتمال خطر بروز موج جدید، از ذهن دور باشد بنابراین رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون، ضروری و حیاتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تزریق حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها، گفت: تاکنون در استان خوزستان ۳ میلیون نفر معادل ۸۰ درصد حداقل یک نوبت و ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر معادل ۵۸ درصد (جمعیت بالای ۱۸ سال) دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. ۳۴ هزار نفر نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: مردم توجه کنند که تزریق یک نوبت واکسن کافی نیست و ایمنی لازم را ایجاد نمی‌کند بنابراین باید نوبت‌های دوم و سوم نیز دریافت شود.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: هنوز ۲۰ درصد افراد واجد شرایط خوزستان نوبت اول و ۴۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند. افراد بالای ۶۰ سال نیز که قرار بود چهار ماه بعد از تزریق دوز دوم، دوز سوم را دریافت کنند باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار