برگزاری مراسم ششمین دوره تحلیف کارآموزان قضایی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 13 آذر 1400 | 09:50 ق.ظ
برگزاری مراسم ششمین دوره تحلیف کارآموزان قضایی در خوزستان مراسم تحلیف کارآموزان قضایی ششمین دوره استان با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان و جمعی از معاونین وی و برخی مسئولان قوه قضائیه، در سالن امامت دادگستری کل استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این مراسم اظهار داشت: قوانین در حال به روز شدن هستند و قضات باید خود را به علم روز مسلح کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی گفت: کثرت کار ممکن است موجب کاهش دقت شود و قضات باید در اعمال مجازات ها دقت کافی را داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی افزود: توجه به امر مصالحه و دعوت به سازش از اموری است که باید مورد توجه قضات قرار بگیرد.
وی گفت: قضات باید ضمن افزایش علم و تسلط به قوانین، مشورت با قضات باتجربه، نزدیکی و توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع)، عمل به وظایف بر اساس اختیارات قانونی، داشتن حسن خلق، صلابت و عدم نفوذ پذیری در کار خود، از عصبانیت و برخورد نامناسب و عدم توجه به ادله اصحاب پرونده پرهیز کنند.
در ادامه این نشست رئیس حوزه معاونت منابع انسانی قوه قضائیه ضمن توصیه هایی به قضات جوان، اظهار داشت: در قضاوت، اولین صفت عالم بودن است و تحقق این امر نیاز به مطالعه مداوم دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی گفت: قضات جوان نباید از اساتید خود دور بمانند و باید کماکان از علم آنان و تجربه قضات باتجربه‌تر بهره مند شوند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در تراز انقلاب اسلامی که پایه‌اش تفکر ناب مکتب شیعه است، قضاوت کنیم باید روش امیرالمونین حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی گفت: برای آن بزرگوار انجام وظیفه در اولویت امور بود.
وی تصریح کرد: قاطعیت در کار، حرکت در مسیر الهی و سنجیده عمل کردن از دیگر صفات قاضی است که باید به آن ها توجه شود.
معاون منابع انسانی دادگستری استان خوزستان نیز با ارائه گزارشی از دوره برگزار شده، گفت: این دوره آموزشی با ۳۱ کارآموز شروع شد و امروز ۱۶ نفر از آنان تحلیف می شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی ادامه داد: دستگاه قضایی کشور با توجه به شرایط استان خوزستان، ۲۸ نفر از کارآموزان را برای خدمت در استان خوزستان اختصاص دادند که جای تقدیر دارد.
وی افزود: سایر کارآموزان نیز با شرکت در امتحان نهایی به جمع قضات استان می پیوندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: دادسراهای استان خوزستان با کمبود شدید نیرو روبروست که امیدواریم با شروع کار جهادی قضات جوان در استان، شاهد تحولی در دادگستری استان باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: این دوره شامل ۶۰۰ ساعت آموزشی، دو ماه کارآموزی عملی، دوره های آموزشی و پودمان های متعدد با حضور اساتید برجسته قوه قضائیه بود.
وی اظهار داشت: طی سال های اخیر به رغم مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، برگزاری دوره های آموزشی به تاخیر نیفتاده است و روز شنبه دوره هفتم کارآموزی آغاز می شود.
در پایان ضمن برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان قضایی از نفرات برتر این دوره آموزشی نیز تقدیر شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار