صلح و سازش خط پایان پرونده‌های در شورای حل اختلاف خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 | 09:35 ق.ظ
صلح و سازش خط پایان پرونده‌های در شورای حل اختلاف خوزستان معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان انجام شد.

علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف ترویج و توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه است که قوه قضاییه در گام دوم انقلاب به این مقوله در سند تحول قضایی و جهت سوق دادن پرونده‌های وارده به محاکم به این سمت و سو بسیار تاکید دارد.

او افزود: به همین منظور اعضای پر تلاش و زحمتکش شورا‌های حل اختلاف خوزستان در یک کار جهادی توانستند از مجموع ۷۷ هزار و ۶۷۷ پرونده دعاوی قابل صلح و سازش، بیش از ۲۱ هزار ۷۸۱ پرونده را در ۷ ماهه اول امسال منتهی به صلح و سازش کنند.

باوی اظهار داشت: در این مدت ۵۳ فقره پرونده از قبیل؛ ۳۹ پرونده قتل، ۸ پرونده نزاع، ۳ پرونده اختلاف مالی و ۳ پرونده اختلاف خانوادگی که از اهمیت خاصی برخودار بودند به صلح و سازش مختومه شدند که جا دارد از همه دست اندرکاران که در امر اصلاح ذات البین قدم‌های مؤثر و گره کشایی برداشتند تشکر و قدردانی شود و امیدواریم که مورد حمایت بیشتر معنوی و مادی قرار بگیرند.

این مقام قضایی بیان کرد: شورا‌های حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون توانسته با رسیدگی به اختلافات و دعاوی بخشی از بار دستگاه قضایی کشور را کم کند و مهم‌ترین وظیفه این مراجع، صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات است؛ که جایگاه آن روز به روز در بین مردم ارتقاء پیدا می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار