۱۰ هکتار از اراضی تالاب میانگران ایذه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: شنبه 20 آذر 1400 | 09:38 ق.ظ
۱۰ هکتار از اراضی تالاب میانگران ایذه در آتش سوخت رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: در آتش سوزی روز گذشته در تالاب میانگران، بیش از ۱۰ هکتار از اراضی این پناهگاه حیات وحش در آتش سوخت.

احمد امیری شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: آتش روز جمعه در تالاب میانگران شعله‌ور شد و پس از تلاش فراوان، در ساعات پایانی شب گذشته مهار شد.

وی افزود: دلیل اصلی این آتش سوزی مشخص نیست اما با توجه به اینکه محل وقوع آن در محدوده میانی تالاب میانگران بوده احتمال می رود سهل انگاری بهره برداران محلی، شکارچیان یا بازدیدکنندگان از تالاب علت این آتش سوزی باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با بیان اینکه این آتش در محدوده لجنزار و نیزار تالاب میانگران رخ داد تصریح کرد: در جریان این آتش سوزی تاج نی‌ها سوخت اما به دلیل مرطوب بودن ساقه نی‌ها و سطح تالاب، آتش به دیگر نقاط سرایت نکرده است.

وی افزود: بخاطر شرایط موجود در تالاب، عملیات خاموش کردن آتش به سختی انجام شد.

تالاب میانگران که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید، یکی از تالاب های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در ایذه قرار دارد.

این تالاب با مساحتی حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع است.

از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان، سنقر و حواصیل خاکستری را نام برد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار