مشکلات و موانع نباید منجر به کاهش ارتقای عملکرد دادگستری شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آذر 1400 | 11:09 ق.ظ
مشکلات و موانع نباید منجر به کاهش ارتقای عملکرد دادگستری شود مرادی گفت: عملکرد مطلوب دادگستری بعنوان یک سیستم مهم و مؤثر برای اجرای عدالت نباید با مشکلات و موانع کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ما قبول داریم که مشکلات و موانعی در دادگاه‌ها و دادسرا‌های خوزستان وجود دارد، ولی نباید منجر به کاهش ارتقای عملکرد و کیفیت شعب شود و تلاش کنیم با همت، تلاش و کوشش همکاران قضایی عملکرد و جایگاه آن‌ها بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.

او افزود: امسال عملکرد دادگاه‌ها و دادسرای‌های استان رشد مطلوبی داشته و یقین داریم با کار جهادی تا پایان امسال با توجه به سیاست‌ها و شاخص‌های ارزیابی قوه قضائیه دادگستری و دادسرای استان جایگاه آن در کشور ارتقای و رتبه‌ی برتری کسب نمایند.

حجت الاسلام مرادی آموزش را یکی از مهمترین و مؤثرترین راه ارتقاء کیفیت، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی دانست و بیان  داشت: باید با برنامه ریزی و راهکار‌های مناسب، بصورت مستمر و بر اساس نیازمندی‌ها، دوره‌های آموزشی برای قضات و کارکنان برگزار شود و آموزش می‌تواند در جهت ارتقاء کیفیت، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: قضات دادگاه‌ها و دادسرا‌های خوزستان که در ارزیابی ماهانه عملکرد شعب خود را ارتقاء دهند و در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند حتما مورد تشویق مادی و معنوی بهتر و بیشتری قرار خواهند گرفت.

عباس حسینی پویا دادستان مرکز خوزستان بر آشنایی کامل قضات شعب دادسر‌های خوزستان به سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: همکاران قضایی دادسر‌های استان باید تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های دستگاه قضایی بکار ببرند.

او افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تمامی شعب دادسرا‌های استان که از لحاظ رسیدگی، موجودی در پرونده‌ها دچار مشکلات و یا موانعی باشند در یک کارگروهی بصورت منظم مورد بررسی و مرتفع می‌شوند.

حسینی پویا بیان داشت: در هر بازدیدی که از شعب دادسرا‌ها داریم اگر قضات آن دادسرا نیاز به آموزش دارند بلافاصله بعد از بازرسی و بازدید در جهت ارتقای عملکرد آن شعبه کلاس‌های آموزشی برگزار می‌نمائیم و این کار باعث شد که عملکرد دادسرا‌های استان نسبت به پارسال ارتقای چشمگیری داشته باشد.

 دادستان مرکز خوزستان ادامه داد: قضات دادسرا که علاوه بر کاهش موجودی پرونده‌های شعب خود و همچنین برای کاهش پرونده‌های دیگر شعب همکاری کنند مورد تشویق معنوی و مادی ویژه‌ی قرار خواهند گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار