احتمال وقوع سیل در ۵ حوضه آبریز کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 آذر 1400 | 09:42 ق.ظ
احتمال وقوع سیل در ۵ حوضه آبریز کشور پیش‌بینی تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، خبر از وقوع بارش‌هایی در هفته منتهی به سوم دی‌ماه دارد که ممکن است این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک سیلاب همراه شود. موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط و بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز اعلام […]

پیش‌بینی تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، خبر از وقوع بارش‌هایی در هفته منتهی به سوم دی‌ماه دارد که ممکن است این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک سیلاب همراه شود.
موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط و بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز اعلام کرد: وضعیت بارش‌های کشور از این هفته تا هفته منتهی به سوم دی‌ماه نسبت به هفته‌های قبل روند بهتری در پیش ‌گرفته است.
بر این اساس، برای هفته جاری تا ۲۶ آذرماه، وقوع بارش‌ در مناطق واقع در غرب، شمال غرب و برخی از مناطق واقع در سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده است، همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم (۲۷ تا ۳ دی‌ماه)، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی تا مرکز کشور و وقوع بارش‌های قابل‌توجه در مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور مورد انتظار است، به‌طوری‌که برای حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک وقوع سیلاب همراه خواهد بود.
این گزارش حاکی است، در هفته منتهی به سوم دی‌ماه حوضه اصلی آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بالاترین میزان بارش‌ها را خواهد داشت.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، متوسط و بیشینه بارش‌ها در هفته منتهی به ۲۶ آذر برای حوضه آبریز دریای خزر ۶.۱ میلی‌متر و بیشینه ۴۲.۳ میلی‌متر و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۰.۷ میلی‌متر و با بیشینه ۷۷.۲ میلی‌متر خواهد بود. همچنین میزان بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی با متوسط ۰.۴ و بیشینه ۲۳.۱ میلی‌متر و برای حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۰.۴ میلی‌متر و بیشینه ۲.۵ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.
حوضه آبریز مرزی شرق نیز در هفته منتهی به ۲۶ آذر متوسط بارش صفر میلی‌متری را شاهد خواهد بود که بیشینه آن به ۱.۴ میلی‌متر می‌رسد. برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم متوسط بارش ۴.۵ میلی‌متر با بیشینه ۷۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌ شده است.
بر اساس این گزارش، در هفته جاری بالاترین میزان بارش در حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه و نیز خلیج‌فارس و دریای عمان رخ خواهد داد.
برای حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به سوم دی‌ماه متوسط بارش پیش‌بینی‌شده ۱۰.۶ میلی‌متر و بیشینه ۸۸.۲ میلی‌متر بوده که با افزایش بارش همراه خواهد بود.
وضعیت متوسط بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز ۱۲.۵ میلی‌متر و با بیشینه ۸۹.۸ میلی‌متر است که این حوضه آبریز هم افزایش بارش خواهد داشت. میزان بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی هم با متوسط ۱۲.۳ میلی‌متر و بیشینه ۲۳۶.۱ میلی‌متر و در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۸.۶ و بیشینه ۸۷ میلی‌متر همراه با افزایش خوب بارش پیش‌بینی شده است.
بر اساس این گزارش، حوضه آبریز مرزی شرق در هفته منتهی به ۳ دی متوسط بارش ۲.۸ میلی‌متری را شاهد خواهد بود که بیشینه آن به ۵۴.۷ میلی‌متر می‌رسد. برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم متوسط بارش ۳۵.۹ میلی‌متر با بیشینه ۴۱۲.۵ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده که با افزایش چشمگیر بارش همراه خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار