با افتتاح دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی؛

۲۵ هزار تن به ظرفیت انبار شکر نیشکر فارابی افزوده شد/ذخیره و توزیع مناسب شکر با افزایش ظرفیت انبار واحدهای نیشکری

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 آذر 1400 | 09:02 ق.ظ
۲۵ هزار تن به ظرفیت انبار شکر نیشکر فارابی افزوده شد/ذخیره و توزیع مناسب شکر با افزایش ظرفیت انبار واحدهای نیشکری این انبار با مساحت هفت هزار متر مربع و ظرفیت ۲۵ هزار تن، امروز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افتتاح شد. ظرفیت ذخیره شکر سفید و دارویی با افتتاح دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به میزان ۲۵ هزار تن افزایش یافت. این انبار با […]

این انبار با مساحت هفت هزار متر مربع و ظرفیت ۲۵ هزار تن، امروز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افتتاح شد.

ظرفیت ذخیره شکر سفید و دارویی با افتتاح دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به میزان ۲۵ هزار تن افزایش یافت.

این انبار با مساحت هفت هزار متر مربع و ظرفیت ۲۵ هزار تن، امروز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی «تنظیم بازار و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید شکر با افزایش تولید» را علت ساخت انبار جدید عنوان کرد و گفت: به دلیل افزایش تولید شکر سفید و عبور از ظرفیت اسمی، ظرفیت انبارها تکمیل می‌شد و با افزوده شدن انبار جدید نگرانی بابت تعطیلی کارخانه‌های شکر با افزایش تولید و پر شدن انبارها وجود ندارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیش از ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و با افتتاح این انبارها امکان ذخیره و توزیع مناسب این کالای استراتژیک در کشور فراهم می‌شود.

دکتر عبدعلی ناصری در ادامه افزود: انبار جدید فارابی ظرفیت ذخیره‌سازی پنج هزار تن شکر دارویی و ۲۰ هزار تن شکر سفید را دارد.

وی از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان کشت و صنعت فارابی تقدیر کرد و گفت: این کشت و صنعت اولین گام را در افزایش ظرفیت انبارهای شکر برداشت و در سایر واحدهای نیشکری نیز همین اقدام انجام می‌شود.

شرکت‌های داروساز دیگر نگرانی بابت تامین شکر دارویی ندارند

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی از حمایت‌های بی‌دریع دکتر ناصری در تامین اعتبارات ساخت انبار شکر قدردانی کرد و گفت: نیشکر فارابی تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقشی بی‌بدیل برای صنایع دارویی دارد، بنابراین ساخت یک انبار ذخیره شکر دارویی ضروری بود.

تورج بهادری با بیان اینکه انبار شکر دارویی مطابق با استانداردهای جهانی و بهداشتی ساخته شده است، افزود: با افتتاح این انبار، شرکت‌های داروساز نگرانی و دغدغه‌ای بابت تامین شکر دارویی مورد نیاز در طول سال ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالای نیشکر فارابی در تصفیه شکر و رکوردهای ماندگار در تولید شکر سفید، انبار موجود کفاف این حجم از تولید را نمی‌داد و انبار جدید با هدف افزایش ذخیره شکر و امکان تولید بیشتر ایجاد شد.

دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال و در مدت ۱۵ ماه ساخته شد.

کشت و صنعت حکیم فارابی در سال بهره‌برداری گذشته با تولید ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید و دارویی رکوردی جدید در تولید سالیانه شکر سفید در سطح شرکت‌های نیشکری به ثبت رساند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار