معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:اُمیکرون به زودی سوش غالب می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 دی 1400 | 09:30 ق.ظ
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:اُمیکرون به زودی سوش غالب می‌شود معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پیش بینی می‌شود که ویروس اُمیکرون ، با توجه به شیوع در بسیاری از کشورهای جهان، به زودی سوش غالب شود.

دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: قدرت انتقال اُمیکرون سه تا پنج برابر ویروس دلتا کرونا، و ابتلا به عفونت مجدد آن پنج برابر سویه‌های قبلی است بنابراین افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند، فکر نکنند که به ویروس جدید مبتلا نمی‌شوند زیرا این افراد بیشتر در خطر ابتلا به این سوش هستند.

وی افزود: افرادی که ۲ دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند حدود ۳۰ درصد و افرادی که سه دز واکسن دریافت کنند ۷۰ تا ۹۰ درصد ایمنی دارند بنابراین افرادی که ۲ دز واکسن تزریق کرده‌اند باید برای تزریق نوبت سوم واکسن مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: احساس خستگی بیش از حد، حس خراشیدگی در گلو که ممکن است به حساسیت نسبت داده شود، تب خفیف، تعریق شبانه به گونه‌ای که حتی در هوای خنک بیمار تا حدی عرق می‌کند که لباسش خیس می‌شود و سرفه خشک، پنج علامت ابتلا به اُمیکرون هستند بنابراین به محض بروز این علایم باید برای انجام تست مراجعه شود.

وی افزود: متاسفانه در هفته منتهی به ۲۵ آذر در برخی از شهرستان‌های خوزستان ممانعتی از برگزاری آیین‌ها نشده است در حالی که این تجمع‌ها می‌تواند هسته اولیه انتشار عفونت در خانواده‌ها باشند.

علوی گفت: بر اساس بررسی میدانی میزان استفاده از ماسک در مرکز شهرها ۶۰ درصد و در حاشیه شهرها ۱۵ درصد است. اکنون به طور متوسط میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۴۶.۵ درصد است که نسبت به هفته قبل از آن بیش از سه درصد کاهش داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار