رضا امینی در جلسه مشترک شهرداری اهواز و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) : به آینده اهواز بسیار امیدوارم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 2 دی 1400 | 11:10 ق.ظ
رضا امینی در جلسه مشترک شهرداری اهواز و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) : به آینده اهواز بسیار امیدوارم جلسه مشترک شهرداری اهواز و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص کوی طاهر و مشکلات حقوقی و املاکی بین طرفین با حضور رضا امینی شهردار اهواز، آذربایجانی معاون شهردار، بازیان مدیر مجتمع قضایی و معاونین وی و جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان برگزار شد. در این جلسه امینی شهردار […]

جلسه مشترک شهرداری اهواز و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص کوی طاهر و مشکلات حقوقی و املاکی بین طرفین با حضور رضا امینی شهردار اهواز، آذربایجانی معاون شهردار، بازیان مدیر مجتمع قضایی و معاونین وی و جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان برگزار شد.

در این جلسه امینی شهردار اهواز اظهار کرد: با افتخار در خدمت مردم اهواز هستم، شهر اهواز با مشکلات زیادی دست به گریبان است و با بی مهری هایی که نسبت به آن شده شرایط را کمی سخت کرده است با این حال به آینده اهواز بسیار امیدواریم.

وی افزود: اهواز در سال ۹۳ جزو سه شهر پاکیزه ایران بود اما اکنون اگر در شهر نگاهی بیندازیم می بینم که شان مردم ادا نشده است، از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت اهواز ،نزدیک به یک سوم آنها حاشیه نشین و از بسیاری امکانات محروم هستند.

شهردار اهواز عنوان کرد: علت اصلی عدم توسعه اهواز در حوزه مسائل شهری ورود نیروهای غیر تخصصی در شهرداری است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که طبقه محروم و ضعیف جامعه وابستگی زیادی به کمیته امداد دارد و بحث بیت المال است، ما خودمان را مکلف می دانیم که بدهی و دیون خود به کمیته امداد را ادا کنیم.

وی ادامه داد: برای مسائل موجود میان کمیته امداد و شهرداری اهواز باید یک کارگروه و تفاهمنامه ای تشکیل شود تا هرکدام از طرفین تعهدات خود را انجام دهند.

امینی بیان کرد: شهرداری اهواز مطالبات زیادی به ویژه در زمینه حق آلایندگی دارد که متاسفانه پرداخت نشده اند، مشکلاتی مانند فاضلاب و آب های سطحی نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد، با وجود نیروها و مدیران توانمند در اهواز، تیم مدیریتی شهرداری بسیار در تلاش است تا بتواند خدمتی به اهواز و شهروندانش ارائه دهد و با توجه به ظرفیت های موجود، آینده ی روشنی را برای اهواز پیش بینی می کنیم.

شهردار اهواز در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت محله هایی مانند کوی طاهر گفت: علاوه بر کوی طاهر که مورد نظر کمیته امداد قرار گرفته است، اهواز دارای مناطق دیگری مانند گلدشت، زرگان، و ملاشیه هم هست و از حضور کمیته امداد و همکاری در رفع محرومیت این مناطق نیز استقبال می کنیم.

در ادامه بازیان مدیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز گفت: بخاطر اینکه نتیجه و هماهنگی از این جلسه داشته باشیم باید نکاتی مطرح شود.

وی افزود: مسائل بین کمیته امداد و شهردای اهواز متفاوت و متعدد است که برخی از آنها در این جلسه بیان شد و در نهایت تفاهم صورت می گیرد.

مدیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: موضوعی که مردم با آن در گیر هستند بحث کوی طاهر است که علاوه بر حقوق شهرداری و کمیته امداد،حقوقی وجود دارد که مردم در آن دخیل هستند و نیاز است به صورت جدی به آن پرداخته شود!

وی ادامه داد: به لحاظ اهمیت موضوع همین بس که از دفتر مقام معظم رهبری مشکلات کوی طاهر پیگیری شد و از آنجایی که کوی طاهر دغدغه مقام معظم رهبری است باید به صورت ویژه به آن نگاه کرد.

بازیان توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که شهرداری اهواز با آن دست به گریبان است و در عمده شهرهای بزرگ نیز دیده می شود اگر شهرداری بتواند خدمات اولیه مانند حمل و نقل، جمع آوری زباله و … را انجام دهد، اقدام بزرگی است.
وی تاکید کرد: افرادی که در آنجا مستقر شده غالبا محروم و نیازمند هستند و عمدتا از زمان جنگ و صدمات ناشی از آن ساکن شده اند.

همچنین در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین برای پیگیری و تفاهم در خصوص املاک و مسائل فی مابین شهرداری و کمیته امداد تشکیل شود و طرفین در خصوص رفع محرومیت کوی طاهر همکاری لازم را داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار