مورد مبتلا به اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: شنبه 4 دی 1400 | 09:16 ق.ظ
مورد مبتلا به اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده است سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون موردی مبتلا به اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده است.

محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون موردی از سویه جدید اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان الزامی است.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌دهیم و فقط درصد کمی از آن‌ها مثبت می‌شوند، افزود: کیت تشخیصی سویه اُمیکرون را در اختیار داریم و روزانه درصدی از موارد مثبت که مشکوک هستند مورد آزمایش مجدد قرار گرفته تا نوع سوش بیماری مشخص شود که تاکنون مورد خاصی از ابتلا به سویه اُمیکرون گزارش نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تمامی مرز‌های زمینی و دریایی استان به شدت کنترل می‌شوند و از همه خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های خوزستان نمونه‌گیری انجام و در صورت مثبت بودن، قرنطینه شده و از ورود آن‌ها به استان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد فوت روزانه بیماران کرونایی در استان به طور میانگین بین صفر تا یک نفر است، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی کرونایی ثبت شد، همچنین یک بیمار ترخیص شده و چهار بیمار بستری کرونایی در استان داشتیم.

محمدحسین سرمست تصریح کرد: از مردم استان درخواست میکنیم هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند تا بتوان بیماری را مهار کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار