محور قدیم اهواز – خرمشهر دیگر پاسخگوی ترددها نیست

تاریخ انتشار: یکشنبه 5 دی 1400 | 11:22 ق.ظ
محور قدیم اهواز – خرمشهر دیگر پاسخگوی ترددها نیست رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به تصادف زنجیره‌ای روز گذشته در محور اهواز – خرمشهر، گفت: ۲۰ روز پیش در شورای راهبری تصادفات استان خوزستان، بحث جاده قدیم اهواز – خرمشهر مطرح بود زیرا امسال بیشترین افزایش تصادفات در این مسیر بوده است اما با این وجود کار اجرایی ندیده‌ایم. سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار […]

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به تصادف زنجیره‌ای روز گذشته در محور اهواز – خرمشهر، گفت: ۲۰ روز پیش در شورای راهبری تصادفات استان خوزستان، بحث جاده قدیم اهواز – خرمشهر مطرح بود زیرا امسال بیشترین افزایش تصادفات در این مسیر بوده است اما با این وجود کار اجرایی ندیده‌ایم.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: پلیس راه بر اساس تصادفاتی که رخ می‌دهد، وظیفه رصد و شناسایی محورها و بررسی عوامل تصادفات را دارد و نقاط پر تصادف یا حادثه‌خیز به منظور رفع ایرادات یا ایمن‌سازی اعلام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت جاده قدیم اهواز – خرمشهر افزود: شاید این جاده از نظر ایمنی مشکل خاصی نداشته باشد یعنی دارای خط‌کشی و تابلو است اما مشکل این جاده در خصوص تعریض جاده است. جاده ایذه – دهدز نیز مانند این محور است. این دو محور برای تردد در سال‌های گذشته جوابگو بودند اما به دلیل افزایش ترددها دیگر جوابگو نیستند.  

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش تردد در جاده‌های خوزستان گفت: با این وجود ظرفیت محورهای استان خوزستان تغییر خاصی نداشته است. گفته شده که تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده اما عملیاتی نشده است. ابتدای جاده قدیم اهواز – خرمشهر خاک‌ریزی انجام شد اما به دلیل نبود اعتبارات پس از سال‌ها کار اجرایی نشد.

وی افزود: اکنون بحث این است که این تفاهم‌نامه ضمانت اجرایی دارد یا خیر که باید دوستان جوابگو باشند زیرا اکنون خبرهایی داریم که انجام این کار قطعی نیست. برای انجام کار باید همه پای کار بیایند و نیاز به عزم و اعتبار ملی است.

دولتشاهی گفت: ۲۰ روز پیش در شورای راهبری تصادفات استان خوزستان، بحث جاده قدیم اهواز – خرمشهر مطرح بود زیرا امسال بیشترین افزایش تصادفات در این مسیر بوده است اما با این وجود کار اجرایی ندیده‌ایم.

وی افزود: سال گذشته به دلیل کاهش ترددها در این مسیر، تصادفات کاهش یافته بود بنابراین این بازه زمانی ملاک نیست اما در سال ۹۸ در این مسیر حدود ۲۵ فوتی و امسال تاکنون به جز تصادف روز گذشته، ۱۹ فوتی داشته‌ایم. این مساله به دلیل برگزاری کم و بیش مراسم اربعین حسینی بود و اگر سال آینده اربعین مانند سال‌های گذشته اجرایی شود، جوابگو نخواهیم بود.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: محور قدیم اهواز – خرمشهر به تعریض، دو بانده شدن و جداکننده وسط نیاز دارد. شرکت‌های زیادی در این مسیر واقع شده‌اند و از این محور تردد می‌کنند. از طرفی ترددهای اربعین حسینی، راهیان نور و پایانه تجاری شلمچه از این مسیر است اما ظرفیت این محور تغییری نکرده است که انجام اقدامات در این زمینه در حوزه راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه این جاده اصلا روشنایی ندارد، اضافه کرد: محور جاده قدیم اهواز – خرمشهر دارای خط‌کشی و تابلوی علائم است و حتی شیب‌های کناری جاده مشکل خاصی ندارد اما مشکل، تعریض جاده است.

دولتشاهی افزود: متاسفانه حتی شرکت‌هایی که در این مسیر قرار دارند در خصوص محورهای اختصاصی خودشان اقدامی انجام نمی‌دهند در حالی که در استان همجوار، شرکت‌های منطقه بسیار در این زمینه کمک می‌کنند.

وی در خصوص سابقه رانندگان شرکت‌ها بیان کرد: تمام الزامات از جمله تست اعتیاد برای رانندگانی که از پلیس راه دفترچه رانندگی اخذ می‌کنند، انجام می شود و پس از طی این مراحل اجازه رانندگی با ماشین‌های حمل مسافر عمومی به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: برخی از مینی‌بوس‌هایی که در حال سرویس‌دهی به کارکنان هستند از جمله مینی‌بوسی که روز گذشته دچار حادثه شد، از محور فرعی وارد محور خرمشهر می‌شوند؛ این مینی‌بوس‌ها شاید تنها چند کیلومتر در این مسیر تردد داشته باشند و سپس مجددا وارد محور فرعی می‌شوند بنابراین بیشتر تردد این مینی‌بوس‌ها در محورهای فرعی است اما اگر همکاران ما با این خودروها برخورد کنند، در صورت نداشتن دفترچه رانندگی یا دیگر الزامات، وسیله نقلیه توقیف می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار