بازگشایی چند باره ۴۰۰ راه روستایی/احتمال بارش باران و سیل در جنوب کشور

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 دی 1400 | 10:07 ق.ظ
بازگشایی چند باره ۴۰۰ راه روستایی/احتمال بارش باران و سیل در جنوب کشور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پی بسته شدن ۴۰۰ راه روستایی به دلیل بارش برف شدید در سامانه‌ اخیر و کولاک و وزش باد شدید، چند بار این راه‌ها را بازگشایی کردیم و احتمال بارش شدید باران و وقوع سیل در برخی از استان‌های […]

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پی بسته شدن ۴۰۰ راه روستایی به دلیل بارش برف شدید در سامانه‌ اخیر و کولاک و وزش باد شدید، چند بار این راه‌ها را بازگشایی کردیم و احتمال بارش شدید باران و وقوع سیل در برخی از استان‌های جنوبی وجود دارد.

فرهاد مهریاری اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی سنگین اخیر به کشور، سه استان درگیر برف شده و به غیر از مسدود شدن بسیاری از راه‌های اصلی، حدود ۴۰۰ راه روستایی نیز بسته شد.

وی افزود: با وجود بازگشایی اکثر این راه‌ها در روز شنبه هفته جاری، وزش باد شدید و کولاک سبب شد تا برف از اراضی بالادست به این مسیرهای روستایی ریزش کند و در چند مرحله بسیاری از این راه‌ها مجددا مسدود شد. بنابراین این محورهای روستایی چندباره بازگشایی شد. البته یکی از دلایل تاخیر در بازگشایی محورهای درگیر برف، کمبود ماشین‌ آلات و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته در این زمینه است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین در روز گذشته ۲۰ محور روستایی مسدود در اردبیل باقی ماندند که تا قبل از تاریک شدن هوا همه آن‌ها باز شد.

مهریاری در پاسخ به اینکه وضعیت راه‌های کشور در هفته جاری چگونه خواهد بود؟ اعلام کرد: گر چه هنوز به قطعیت کامل نرسیده‌ایم اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای پایانی هفته احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن محورهای مواصلاتی مختلف در برخی از استان‌های جنوبی مانند جنوب کرمان، خوزستان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد. در این راستا به صورت شفاهی به استان‌های مورد نظر هشدارهای لازم داده شده است و برای آن آمادگی کافی داریم اما منتظر پیش‌بینی دقیق‌تر وضعیت جوی این استان‌ها از سوی سازمان هواشناسی هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار