با همت شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان صورت گرفت ؛ صلح و سازش بیش از ۵۰ پرونده مهم در ۸ ماهه امسال

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 دی 1400 | 10:38 ق.ظ
با همت شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان صورت گرفت ؛ صلح و سازش بیش از ۵۰ پرونده مهم در ۸ ماهه امسال رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در هشت ماه سال ۱۴۰۰، با یک کار جهادی توانستند بیش از ۵۰ پرونده بسیار مهم قتل و نزاع دسته جمعی را به صلح و سازش منتهی کنند.

علیرضا باوی در جلسه کمیته فرهنگ و رسانه ستاد صبر استان، اظهار داشت: این کار خداپسندانه و ارزشمند این عزیزان، اثر گذاری بسیار خوبی در پیشگیری از جرائم و نا امنی در استان داشت.
وی افزود: انجام حل و فصل اختلافات به شکل ریشه ای در شورای حل اختلاف و ستاد صبر و اختصاص ظرفیت محاکم به صلح و سازش و حل اختلافات، از به وجود آمدن و تشکیل چندین پرونده متعدد دیگر جلوگیری می کند.
باوی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست های جدید قوه قضاییه، ساختار و رویکرد های مهم جایگزین های قضایی به شورای حل اختلاف از جمله میانجگری، داوری، مدل تعالی و ستاد صبر اضافه شد.
وی با بیان یان که وظیفه اصلی ستاد صبر، فرهنگ سازی و شناسایی ظرفیت های استان در ترویج فرهنگ صلح وسازش است، گفت: باید امر صلح و سازش را نظام‌مند کرد و فرهنگ آن را بین مردم ترویج داد.
باوی اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه هم افزایی در جهت تحقق و ترویج رسالت بسیار ارزشمند صلح و سازش در جامعه است و ستاد صبر از ظرفیت بسیج و سازمان های مردم نهاد در بحث صلح و سازش و حل اختلافات استفاده و بهره خواهد برد.
در ادامه اعضای کمیته فرهنگ و رسانه ستاد صبر استان نیز در خصوص تحقق اهداف و سیاست های این ستاد در امر صلح و سازش و استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت ترویج آن به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در پایان، ابلاغ اعضای این کمیته توسط رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به آنان اعطاء شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار