بانک صنعت ومعدن از صنایع کاغذسازی و تولید نئوپان خوزستان حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 دی 1400 | 00:49 ق.ظ
بانک صنعت ومعدن از صنایع کاغذسازی و تولید نئوپان خوزستان حمایت می‌کند مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: یکی از هدفگذاری‌های مهم این بانک در خوزستان، توسعه و حمایت از صنایع تولید نئوپان و کاغذسازی است.

حسین مهری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت نئوپان البرز در محل جاده قدیم خرمشهر بیان کرد: خوزستان ظرفیت بسیار خوبی در صنعت کاغذسازی  و تولید نئوپان دارد و این بانک تمرکز خاصی در این بخش در استان دارد.

وی با بیان اینکه در خوزستان سه پروژه کاغذسازی وجود دارد گفت: کارخانه کاغذ پارس، که در گذشته وابسته به بانک صنعت و معدن بود و به بخش خصوصی واگذار شد اما همچنان این بانک از آن حمایت می‌کند، و شرکت کاغذ کارون که به دیبای شوشتر تغییر نام داده ، و این بانک به بخش خصوصی واگذار کرده از شرکت‌های تولید کاغذ در خوزستان هستند.
مهری ادامه داد:۶ هزار میلیارد ریال از سوی بانک صنعت و معدن به شرکت دیبای شوشتر پرداخت شده و گام نخست آن بهره برداری شده و تا سال آینده کامل می‌شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور ادامه داد: شرکت دیگر کاغذسازی در خوزستان، شرکت کاغذ سبز خوزستان است که به صورت سندیکایی از چند بانک تامین اعتبار شده است.

وی گفت: امروز همراه تیم مدیریتی و تصمیم گیر به خوزستان سفر کردم تا برای پروژه‌های مربوط به این بانک در خوزستان، و بهبود روند پیشرفت آنها تصمیم گیری شود.
مهری با اشاره به اینکه امروز از چهار پروژه بزرگ صنعتی در خوزستان بازدید خواهم کرد ادامه داد:بانک صنعت و معدن ۵۶ میلیون یورو به شرکت نئوپان البرز اعتبار تخصیص داده است.
وی گفت: این شرکت به دلیل تحریم ها با مشکلات زیادی روبه رو شد که این مشکلات در حال حل شدن هستند و سهامداران آن نیز خواهان راه اندازی هر چه سریعتر این شرکت هستند.
مهری بیان کرد:این شرکت ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار متر مکعب نئوپان را دارد و با توجه به اینکه سالانه یک میلیون مترمکعب نئوپان وارد کشور می‌شود، فعالیت این شرکت برای کشور بسیار به صرفه است. 
وی افزود: این شرکت از جهت تکنولوژی و کیفیت به روز و بالا است و امید است این مجموعه که ۴۱۲ نفر اشتغال مستقیم و ۶ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم دارد، تا ۱۴ ماه دیگر راه‌اندازی شود.
تامین اعتبار ۱۴۸ پروژه صنعتی و تولیدی در خوزستان
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در مجموع برای ۱۴۸ پروژه در خوزستان از سوی این بانک تامین اعتبار شده که ۴۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و ۶ پروژه نیز در حال انجام است.
وی افزود: از پروژه‌هایی که چندی پیش در خوزستان به بهره‌برداری رسید پتروشیمی مسجد سلیمان است که ۷۵۰ میلیون یورو از طریق فاینانس چین توسط بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شد. این شرکت اوره و آمونیاک تولید می‌کند که به شدت صادراتی است و منطقه را متحول کرده است.
وی ادامه داد: شرکت کربنات کلسیم در شوش نیز با ۱۵ میلیون یورو اعتبار بانک و ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش از سوی این بانک چندی پیش به بهره برداری رسید..
مهری افزود: ۴۵۰ هزار میلیارد ریال تاکنون تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن برای راه‌اندازی پروژه‌های صنعتی در خوزستان پرداخت شده است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: بانک صنعت و معدن این آمادگی را دارد که از فعالان اقتصادی که طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند حمایت کند.
وی همچنین گفت: سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌ها و در حوزه نفت و پتروشیمی از دیگر اهداف این بانک است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن امروز در سفری یک روزه به خوزستان از پروژه های شرکت نئوپان البرز، کاغذ سازی شوشتر و شرکت کربن ایران بازدید می کند تا در راستای حمایت از صنایع خوزستان تصمیم گیری لازم انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار