شرکت کربن ایران به خارج از شهر اهواز منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 دی 1400 | 00:54 ق.ظ
شرکت کربن ایران به خارج از شهر اهواز منتقل می‌شود مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای جابه‌جایی شرکت کربن ایران به خارج از شهر اهواز اختصاص یافته است.

حسین مهری روز چهارشنبه در بازدید از شرکت کربن ایران در اهواز بیان کرد: جابه‌جایی کارخانه این شرکت از محدوده شهر اهواز، از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شرکت کربن ایران همزمان با انتقال آن به خارج از شهر انجام می شود، افزود: مقرر شده در این شرکت علاوه بر تولید دوده‌ لاستیکی و صنعتی، دوده‌های صنعت پتروشیمی را نیز تولید شود.

مهری ادامه داد: مقرر شده که بانک صنعت و معدن  ۵۰ درصد تسهیلات مورد نیاز این شرکت را تامین کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: آلاینده‌ها و گرد و غبار شهروندان اهوازی را با مشکلات جدی روبه رو کرده است به همین منظور برای انجام رسالت اجتماعی و نیز ارتقای تکنولوژی، شرکت کربن ایران باید از شهر اهواز جابه جا شود.

وی گفت: محصولات این شرکت صادرات محور است و یکی از سیاست های این بانک حمایت از تولیدات با قابلیت صادرات است.

مدیرعامل شرکت کربن ایران نیز گفت: اگر منابع مالی این جابه جایی تامین شود پروژه در مدت سه سال انجام می‌شود.

شکور شمس افزود: پیش بینی ما شهرک صنعتی شماره پنج اهواز است و مقدمات آن نیز انجام شده است؛ این شهرک شرایط خوبی برای فعالیت این شرکت دارد البته هنوز به جمع بندی نهایی برای جابه جایی نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: مناطق دیگر مثل منطقه آزاد اروند نیز برای جابه جایی این شرکت در نظر گرفته شده که سودآوری خوبی برای شرکت دارد و معافیت خوبی را برای شرکت به همراه دارد.

شمس افزود: تا زمانی که جابه جایی انجام نشود کارخانه فعلی برای تامین دوده و مسایل کارگری به تولید خود ادامه می دهد و زمانی که واحد جدید فعالیت خود را آغاز کرد کارخانه فعلی از مدار تولید خارج می‌شود.

شرکت کربن ایران در محدوده شهر اهواز با تولید دوده صنعتی در حال فعالیت است که در آلایندگی شهر اهواز نقش دارد لذا جابه‌جایی این شرکت به خارج از این شهر مصوب شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح تولیدی و صنعتی خوزستان که از سوی این بانک در حال انجام است و تصمیم گیری برای حمایت بیشتر از آنها به این استان سفر کرده است.

شرکت کربن ایران به عنوان تولید کننده دوده صنعتی در میان شرکت‌های بزرگ جایگاه خاصی دارد و نتیجه آن صادر کردن محصول به شرکت “ میشلن فرانسه” بزرگترین تولید کننده لاستیک در دنیا است.

این شرکت توانسته است محصولات خود را به ۱۹ کشور در چهار قاره جهان صادر کند. محصولات این شرکت در انواع مختلف تولید می شود که تاکنون به تکنولوژی تولید ۱۲ نوع کربن بلاک دست یافته است.

این تولیدات خوراک بیش از ۲۰۰ تولید کننده داخلی در رشته‌های تولید لاستیک، ترمیم تایر ،‌ کفش ، سیم و کابل ، قطعات اتومبیل ، لوله سازی ،‌ باتری سازی، رنگ ،‌ مرکب ، ‌پلاستیک و غیره است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار