فعالیت نیروهای هلال احمر در مناطق مرزی کشور برای کنترل کرونا افزایش یافت

تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400 | 10:28 ق.ظ
فعالیت نیروهای هلال احمر در مناطق مرزی کشور برای کنترل کرونا افزایش یافت رییس جمعیت هلال احمر کشور با تشریح فعالیت های این نهاد در راستای مبارزه با کرونا گفت:فعالیت نیروهای هلال احمر در مناطق مرزی کشور برای کنترل کرونا و قرنطینه افراد آلوده به این ویروس افزایش یافت.

پیرحسین کولیوند روز شنبه در جریان بازدید از مراکز جمعیت هلال احمر خرمشهر اظهار داشت:نیروهای جمعیت هلال در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی برای مراقبت و کنترل مسافران حضوری فعال داشته و مسافرانی را که علایم کرونا داشته باشند قرنطینه کرده و در صورت نیاز به درمان با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزارت کشور اقدام لازم را در این راستا انجام می‌دهند.
وی با اشاره به گرفتن تست پی سی آر از مسافرانی که علایم بیماری کووید ۱۹ داشته باشند افزود: مسافران در بدو ورود به کشور ایران حتما باید مدرکی مستند دال بر تزریق ۲ دُز واکسن ارایه نمایند ضمن اینکه ارایه گواهی تست پی سی آر که ۷۲ ساعت از زمان آن نگذشته باشد ضروری است.

رییس جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت صورت گرفته در راستای مبارزه با کرونا گفت: جمعیت هلال احمر در زمینه واکسیناسیون فعالیت گسترده ای داشته ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر وارد کشور شده و تزریق شده است.
وی در ادامه به امکانات جمعیت هلال احمر در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر اشاره کرده و با بیان اینکه سرمایه قابل توجهی در این منطقه بدون استفاده مانده است گفت: این سرمایه ها نیاز به فعال کردن دارد و امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدام فوری صورت گیرد.
کولیوند به برنامه های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد در چهار محور از جمله امداد و نجات ، تغییرات اقلیمی و نیز آمادگی در زمینه پیشگیری ، پیش بینی ، پاسخ و ریکاوری در حوادث و بلایا در راستای گام دوم انقلاب با کمک سازمان داوطلبان و جوانان ، اهداف و برنامه های خود را پیگیری می کند.
وی افزود: بر اساس برنامه های پیش بینی شده جمعیت هلال احمر مسایل بین المللی در زمینه تدارکات پزشکی و سلامت و نیز موارد اقتصادی مرتبط را پیگیری می کند.
افتتاح سازمان جوانان و داوطلبان راهیان نور، ملاقات با امام جمعه و بازدید از مراکز جمعیت هلال احمر از مهمترین برنامه های سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به آبادان و خرمشهر است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار