بررسی حدود ۲۵۰ نمونه مثبت اُمیکرون در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 دی 1400 | 11:08 ق.ظ
بررسی حدود ۲۵۰ نمونه مثبت اُمیکرون در خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حدود ۲۵۰ نمونه مثبت کرونا در استان از نظر اُمیکرون بررسی شده که چند مورد از این تعداد مشکوک بوده و در حال بررسی نهایی است.

محمدحسین سرمست گفت: در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان دُز سوم واکسن را دریافت کرده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز متاسفانه عده‌ای نسبت به واکسیناسیون اهمیت کمتری داده و فکر می‌کنند زدن ۲ دُز واکسن کافی است در حالی‌که تزریق ۳ دُز واکسن، ایمنی بیشتری در مقابل اُمیکرون ایجاد می‌کند.

او گفت: لازم است که مردم به سلامتی خود اهمیت داده و ماسک زدن و موارد ایمنی فردی را رعایت کنند همچنین واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

این مقام مسئول گفت:  حدود ۲۵۰ نمونه مثبت کرونا در استان از نظر اُمیکرون بررسی شده که چند مورد از این تعداد مشکوک به اُمیکرون بوده و در حال بررسی نهایی است، اما این موارد اُمیکرون فرض شده و معتقدیم در گوشه گوشه استان این سویه وجود دارد لذا باید واکسیناسیون و شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی گرفت.

سرمست گفت: ساعت فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کافی است و خوشبختانه تاکنون هیچگونه تراکم و ازدحامی در این مراکز وجود نداشته و مردم با ایمنی کامل واکسن خود را دریافت می‌کنند.

به گفته دبیر شورای سلامت اهواز  میزان رعایت نکات بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که این مساله جای نگرانی دارد. میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیز هر چند مطلوب است، اما سرعت آن مورد انتظار نیست.

احمدی بلوطکی گفت: تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در دو سه روز دو برابر می‌شود بنابراین باید توجه داشت با ورود این سویه به خوزستان، در مدت ۴۸ ساعت مبتلایان شناسایی‌شده به اُمیکرون دو برابر می‌شوند و ممکن است در بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی به این سویه مبتلا شوند.

گلودرد شدید و خراش‌های ته حلق، تعریق شبانه، احساس خستگی، ضعف، بی‌حالی مفرط و کاهش شدید انرژی به گونه‌ای که فرد از انجام فعالیت‌های روزمره ناتوان باشد و درگیری مجاری تنفسی فوقانی، از علائم ابتلا به اُمیکرون هستند.

در حال حاضر تمامی شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن در استان تزریق شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار