احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 دی 1400 | 11:27 ق.ظ
احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری جزییات اجرای مالیات بر ارزش افزوده در قیمت بلیت هواپیما را اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه، احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی وجود دارد. حسن خوشخو اظهار کرد: موضوعی که در این […]

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری جزییات اجرای مالیات بر ارزش افزوده در قیمت بلیت هواپیما را اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه، احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی وجود دارد.

حسن خوشخو اظهار کرد: موضوعی که در این زمینه وجود دارد، مساله مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که شش ماه پیش از سوی مجلس تصویب شد و قرار بود از ۱۳ دی مه امسال اجرایی شود اما این قانون نیاز به دستورالعمل‌های اجرایی دارد که در جلسه دیروز با سازمان امور مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین این ابهامات به صورت مکتوب در اختیار آن‌ها قرار گرفت و سازمان امور مالیاتی به زودی قرار است، پاسخ آن‌ها را بدهد تا بتوانیم قانون را به صورت شفاف اجرا کنیم.

وی افزود: البته این ابهامات برای پروازهای داخلی کمتر و برای پروازهای خارجی بیشتر است، چرا که ممکن است پروازهای خارجی توسط ایرلاین‌های خارجی یا داخلی و با یک یا چند کانکشن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام شود و قانون باید در این زمینه مشخص باشد که در این صورت چگونه قرار است مالیات در پروازهای خارجی محاسبه و از مسافران دریافت شود.

احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از سوی دیگر باید در این زمینه قانون شفاف باشد که مالیات بر ارزش افزوده در پروازهای غیر مستقیم و با چند توقف به کدام بخش از ارزش بلیت هواپیما تعلق می‌گیرد و از آنجا که قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی غیر مستقیم با چندین کانکشن بالاتر است باید قانون شفاف مشخص باشد که این مالیات شامل کدام قسمت از بهای بلیت هواپیماست.

خوشخو با اشاره به احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی، گفت: یکی دیگر از ابهامات مطرح شده این بود که با برخی از کشورها و شرکت‌های هواپیمایی خارجی توافقاتی برای معافیت‌های مالیاتی دو و چند جانبه امضاء شده است، مشخص نیست در این قانون برای این پروازها چه تصمیم‌گیری شده و چگونه باید عمل کنیم. بنابراین و با توجه به اینکه مردم در مسیرهای خارجی در حال خرید بلیت هواپیما هستند باید هر چه سریعتر جزییات این مسئله روشن شود و به همین دلیل سازمان امور مالیاتی در اسرع وقت قرار است به این ابهامات به صورت مکتوب پاسخ دهد.

وی درباره اجرا این قانون در پروازهای خارجی اعلام کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد به بهای بلیت هواپیما اضافه خواهد کرد که هیچ ارتباطی با ایرلاین‌ها ندارد و آن‌ها تنها این مبلغ را از مسافران دریافت کرده به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می‌کنند. البته از آنجا که در قانون جدید مصوب مجلس پنج درصد مالیات عوارض شهرداری حذف شده، قیمت تمام شده بلیت هواپیما تنها چهار درصد اضافه خواهد شد که در واقع و با توجه به اینکه هم اکنون قیمت بلیت هواپیما در اکثر مسیر زیر کف نرخی مصوب، عرضه می‌شود جای نگرانی برای مردم نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار