افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان / بیماران زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند

تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1400 | 11:43 ق.ظ
افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان / بیماران زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا گفت: میزان مرگ و میر بیماران بستری در خوزستان مقداری از استان‌های دیگر بیشتر است که علت اصلی این مساله مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است. دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۸ […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا گفت: میزان مرگ و میر بیماران بستری در خوزستان مقداری از استان‌های دیگر بیشتر است که علت اصلی این مساله مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۸ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: با تغییر وضعیت امیدیه از وضعیت زرد به آبی، اکنون همه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش نمونه‌گیری کرونا از مراجعه‌کنندگان افزود: در هفته منتهی به ۱۷ دی‌ماه ۵۰۳ نمونه از مراجعه‌کنندگان گرفته شده است و در کل استان خوزستان ۱۶ مورد مثبت داشته‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، گفت: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد ابتلا ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است، موارد بستری تغییری نداشته و موارد فوت ۷۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: میزان مرگ و میر بیماران بستری در خوزستان مقداری از استان‌های دیگر بیشتر است که علت اصلی این مساله مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است بنابراین از بیماران به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌خواهیم سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سرمست با اشاره به روند مناسب دریافت دوز سوم واکسن در استان خوزستان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در جمعیت هدف ۸۳.۵ درصد، نوبت دوم ۶۸.۵ درصد و نوبت سوم ۱۳.۶ درصد است.

وی افزود: همچنان وضعیت پوشش واکسیناسیون در شادگان، دشت آزادگان، اندیکا و کارون موجب کاهش رتبه استانی در سطح کشور شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری هستند که باید مردم این موارد را در دستور کار قرار دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار