قرارداد آب بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان منعقد شد

تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1400 | 09:53 ق.ظ
قرارداد آب بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان منعقد شد عقد قرارداد آب محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی، به بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار رسید.

مدیر امور مشترکین شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: بیشترین سطح زیر کشت به محصول راهبردی گندم با ۶ هزار و ۱۲۸ هکتار اختصاص داشته و پس از آن محصولات کاهو، هویچ، پیاز و سبزی قرار دارد.

“محمد رضا سپهری” همچنین از ثبت قراردادهای سالانه به میزان بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار در سامانه عقد قرارداد مشترکین آب زراعی خبر داد و گفت: محصولات سالانه شبکه های آبیاری شمال خوزستان را باغات مرکبات، گل رز، گل فصلی، گیاهان داروئی و یونجه تشکیل می دهد که بیشترین قرارداد ثبت شده به باغات مرکبات با سطح یک هزار و ۸۷۹ هکتار اختصاص دارد.

وی به تاخیر در آغاز عقد قراردادهای زمستانه امسال بدلیل کاهش شدید منابع آبی در سال زراعی گذشته و جاری نیز اشاره کرد و افزود: فعلا عقد قراردادهای آب محصولات زمستانه به میزان ۶۰ درصد سال های نرمال بسته می شود ولی در صورت بهبود شرایط منابع آبی و ابلاغ سازمان آب و برق خوزستان، این امیدواری وجود دارد که محدودیت سطوح کشت در قراردادهای آب برداشته شود.

سپهری از کشاورزان منطقه خواست با توجه به لزوم برنامه ریزی نیاز آبی شبکه بویژه پس از اتمام فصل بارندگی، جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه به امور مشترکین شرکت در دفتر مرکزی دزفول و دفاتر نمایندگی در شوش ومنطقه سرخه مراجعه نمایند.

شرکت بهره برداری از شیکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار