رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مدل تعالی در ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1400 | 09:29 ق.ظ
رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مدل تعالی در ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مدل تعالی در ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی، گفت: اجرای این مدل می تواند در پیشبرد اهداف قوه قضائیه در این زمینه نقش قابل توجهی داشته باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دوره آموزشی مدل تعالی دادگستری و توسعه حل اختلاف استان که با حضور مشاور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان و روسای دادگستری ها و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای سیاست های ابلاغی قوه قضاییه باید در تمامی زمینه ها انجام شود و همکاران قضایی تلاش مضاعفی در افزایش صلح و سازش و ارتقای جایگاه شورای حل اختلاف با استفاده بهینه از ظرفیت مدل تعالی داشته باشند.
وی افزود: خوزستان با توجه به ظرفیت های گسترده در بحث صلح و سازش و همچنین بافت عشیره ای نسبت به استان های دیگر، قابلیت بیشتری در ایجاد و گسترش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین دارد که لازم است روسا و دادستانها به این موضوع توجه ویژه ای داشنه باشند.
رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: پرونده های مهمی در استان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر پس از سال ها منجر به صلح و سازش شده اند، ولی متاسفانه در آمار عملکرد مطرح نشده است و این باعث می شود آمار صلح و سازش در استان کاهش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به آمار عملکرد ۹ ماهه امسال حوزه های قضایی خوزستان در امر صلح و سازش، گفت: حوزه قضایی دهدز ۷۴ درصد پرونده ها را در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ را با صلح و سازش مختومه کرده اند و پس از آن حوزه های قضایی هفتگل با ۶۸ درصد ، کارون با ۶۶ درصد ، رامهرمز با ۶۱ درصد ، لالی با ۵۶ درصد ، اندیکا با ۵۴ درصد، صیدون با ۵۱ درصد و هویزه با ۴۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. و لازم است حوزه های دیگر استان که آمار صلح و سازش کمتری دارند تلاش مضاعفی در افزایش آمار عملکرد صلح و سازش به کار گیرند.
وی تصریح کرد: اکثر واحدهای شوراهای حل اختلاف استان فضای فیزیکی مناسبی ندارند و به رغم همه خدمات و زحماتی که همکاران ما در شورای حل اختلاف انجام می دهند، از ساختمان مناسبی برخودار نیستند و می طلبد که تمام دستگاه ها در زمینه ایجاد و تجهیز مناسب با شوراهای حل اختلاف همکاری و در این خصوص مساعدت های لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی افزود: همچنین لازم است روسای دادگستری ها و دادستان ها، با هماهنگی مجموعه دادگستری خوزستان این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار