شمارش معکوس برای افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1400 | 09:14 ق.ظ
شمارش معکوس برای افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان : تمام قسمت‌های تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به پایان رسیده است .

 محمد جواد اشرفی با اشاره به بازدید از فعالیت‌ها و اقداماتی که در جهت مدیریت پساب‌های شهر اهواز در شرق اهواز صورت می‌گیرد گفت : مشکل اساسی ما عبور کلکتور اصلی فاضلاب شرق اهواز از محور‌های ریلی پایین دست شرکت فولاد خوزستان بود که با تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب، این خط تا پایان ماه به پایان می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود : با اجرای این طرح قابلیت انتقال ۵۰ هزار متر مکعب از پساب شرق اهواز به تصفیه خانه شرق این شهر امکانپذیر می‌شود.

او گفت : تصفیه خانه شرق اهواز یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های دنیا به روش SBR با ظرفیت و قابلیت ۱۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز به مرحله پایانی رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با اجرای این طرح یکی از خواسته‌های همه دوستداران محیط زیست، رودخانه کارون و مردم انجام می‌شود.

این مقام مسئول جلوگیری از تخلیه ۶۰ هزار مترمکعب پساب در شبانه روز به رودخانه کارون را اقدام مهم و موثری عنوان کرد و گفت: انتظار داریم بتوانیم طی بازه دو ساله‌ای که تعریف شده، خطوط انتقال فاضلاب اهواز را به پایان برسانیم.

به گفته اشرفی هم اکنون در قسمت‌هایی از شهر اهواز کارگاه‌هایی در حال انجام فعالیت و تکمیل خطوط انتقال پساب هستند.
 
با شروع به کار رسمی این تصفیه خانه ۱۱ مسیر ورود فاضلاب در شرق اهواز به رودخانه کارون بسته می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار