کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 دی 1400 | 10:49 ق.ظ
کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان در صورت رعایت نشدن شیوه نامه ها و سرعت پایین واکسیناسیون، احتمال وقوع موج جدید بیماری در خوزستان دور از انتظار نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به بروز پیک اُمیکرون و افزایش انفجاری موارد ابتلا و مرگ با همزمانی بروز اُمیکرون و دلتا هشدار داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با توجه به شیوع اُمیکرون در استان‌های مختلف به نظر می‌رسد که در چند هفته آینده شاهد پیک بیماری ناشی از این سویه در کشور باشیم.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان بیان کرد: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌ها و سرعت پایین واکسیناسیون، احتمال وقوع موج جدید بیماری در خوزستان دور از انتظار نیست.

علوی با بیان اینکه هر دو سه روز موارد ابتلا به اُمیکرون دو برابر می‌شود، گفت: بر اساس بررسی‌های جدید روی سویه اُمیکرون، کسانی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند بیش از ۷۰ درصد در برابر این سویه ایمنی دارند.

وی با اشاره به شناسایی چند مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان گفت: به نظر می‌رسد موارد ابتلا در استان خوزستان بسیار بیشتر باشد بنابراین مردم باید فرض کنند اُمیکرون در همه جای استان وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: از طرفی همزمانی بروز سویه‌های اُمیکرون و دلتا می‌تواند خطرناک باشد و علاوه بر افزایش انفجاری موارد ابتلا، موارد مرگ را هم افزایش دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار