وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت در بازار گوشت قرمز متعادل می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 09:38 ق.ظ
قیمت در بازار گوشت قرمز متعادل می‌شود ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه هیچ کمبودی در عرضه گوشت قرمز وجود ندارد قیمت در بازار این محصول به تعادل می‌رسد.

سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید کشتارگاه اظهار داشت: هیچ گونه کمبودی برای عرضه گوشت قرمز وجود ندارد و افزایش قیمت اخیر در این بازار ناشی از سوداگری و واسطه‌گری بوده است که قطعا با این موارد برخورد می‌شود و با توجه به عرضه مناسب و وجود ذخایر کافی قیمت در بازار گوشت قرمز در کوتاه‌ترین زمان متعادل می‌شود.

وی افزود:‌ از مردم می‌خواهیم هرگونه تخلف قیمتی را گزارش کنند تا با این موارد برخورد قانونی صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دام مازاد داریم و برای صادرات برنامه‌ریزی شده و به هیچ وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است.

ساداتی‌نژاد افزود: واردات و صادرات خون اقتصاد است و در موقع مقتضی باید انجام پذیرد و با توجه به اینکه سیاست صادرات دام جدیداً شکل گرفته است سوداگران می‌خواهند از این شرایط سواستفاده کنند، اما اجازه این کار را نخواهیم داد و این سیاست در حال انجام است.

وی گفت: برای تامین سرمایه در گردش عشایر نیز دامدار کارت در حال توزیع است و برای تامین گوشت مورد نیاز تا عید برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در تهران روزانه دو هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین کشتار و وارد بازار می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: ذخایر بسیار مناسبی هم در اختیار داریم که با توجه به این ذخایر از هر گونه سوداگری جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بارگذاری نهاده‌های دامی مورد نیاز دی‌ماه به طور کامل در سامانه بازارگاه انجام شده و یک میلیارد دلار ارز برای این منظور تامین شده است و در حال تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های دامی در بهمن ماه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مورد مرغ و تخم مرغ هم نگرانی وجود ندارد در همین چند روز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد در راستای حمایت از تولید و ذخیره‌سازی خریداری شده است.

ساداتی‌نژاد گفت: از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند و تخلفات را گزارش دهند ضمن اینکه بازرسی‌های روزانه در حال انجام است و این بازرسی‌ها از هفته آینده دو برابر می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار