افزایش میزان مراجعات به مراکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 08:40 ق.ظ
افزایش میزان مراجعات به مراکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز دبیر شورای سلامت اهواز از افزایش میزان مراجعات به مراکز منتخب و موارد ابتلا خبر داد. دکتر مهران احمدی بلوطکی، اظهار کرد: در هفته گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در اهواز چهار تا پنج برابر بیشتر شده است به گونه‌ای که در برخی روزها میزان بیماران شناسایی‌شده نیز چهار تا پنج برابر […]

دبیر شورای سلامت اهواز از افزایش میزان مراجعات به مراکز منتخب و موارد ابتلا خبر داد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی، اظهار کرد: در هفته گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در اهواز چهار تا پنج برابر بیشتر شده است به گونه‌ای که در برخی روزها میزان بیماران شناسایی‌شده نیز چهار تا پنج برابر شده‌اند اما فعلا فاصله زیادی با پیک بیماری داریم.

وی با اشاره به دو برابر شدن موارد اُمیکرون در مدت دو تا سه روز، افزود: اُمیکرون خیز ناگهانی دارد بنابراین اگر میزان ابتلا به این سوش افزایشی شود، قطعا در بازه زمانی کوتاه انفجار شدیدی از موارد ابتلا و پیک بیماری رخ می‌دهد و ممکن است این سویه غالب شود.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: این روزها نگرانی از بیماری جدی است اما تنها راه چاره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

احمدی بلوطکی با اشاره به کاهش آنتی بادی پس از گذشت مدت مقرر از دریافت واکسن، بیان کرد: تزریق یک دوز واکسن، در برابر اُمیکرون ایمنی ایجاد نمی‌کند. افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند ۳۰ درصد اما افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند ۷۰ درصد در برابر اُمیکرون مقاوم هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار