راه اندازی کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ ۴ واحد نیروگاه اول سد شهید عباسپور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 11:52 ق.ظ
راه اندازی کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ ۴ واحد نیروگاه اول سد شهید عباسپور مدیرعامل سدونیروگاه شهیدعباسپور از راه اندازی کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ ۴ واحد نیروگاه اول سد شهید عباسپور پس از ۲۰ سال خبر داد.

“فرزادجونعلی وند” ضمن اعلام این خبر گفت: برد کنترل کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ نیروگاه اول دچار اشکال شد که به دلیل نبود امکانات فنی و نرم افزاری و هم چنین کمیاب بودن قطعه یدکی در داخل کشور و وجود تحریم های ظالمانه خارجی،در بررسی های اولیه امکان تامین و تعمیر آن وجود نداشت.

وی افزود: برای رفع این مشکل،جلسات کارشناسی مختلفی با حضور متخصصین و مهندسین شاغل در سد و نیروگاه شهید عباسپور برگزار کردیم که پس از بررسی های لازم جایگزینی کنترلر ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

جونعلی وند گفت: با جایگزینی این قطعه ساخت ایران و هماهنگ کردن کنترلر فوق با سیستم کمپرسور شرکت آلمانی (سازنده قبلی) با دانش بومی و همت داخلی پس از ۲۰ سال موفق به راه اندازی و در سرویس قرار گرفتن این کمپرسورها شدیم و با این عملیات این مشکل اساسی به صورت کامل برطرف گردید.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور در ادامه گفت: نبود کمپرسورهای هوادهی درافت تیوپ باعث ضربات شدید به رانرهای توربین های نیروگاه اول سد شهید عباسپور می گردید.

جونعلی وند در پایان گفت: با خودباوری و اتکا به توان داخلی با انجام این عملیات توانستیم حداقل ۱۰ هزار دلار برای هر واحد صرفه جویی ارزی کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار