فرمانده سپاه خوزستان: حفظ کرامت سربازان اولویت نیروهای مسلح است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 11:47 ق.ظ
فرمانده سپاه خوزستان: حفظ کرامت سربازان اولویت نیروهای مسلح است فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: حفظ کرامت سربازان به عنوان یک اولویت در دستور کار است که در این راستا نظارت دقیقی بر یگان ها و پادگان ها انجام می شود.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور چهارشنبه در آیین افتتاح کارگاه علمی کاربردی استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم شایع و آسیب های نوپدید در نیروهای مسلح خوزستان در سالن همایش‌های آب و برق این استان با اشاره به برگزاری کارگاه های توانمند سازی سربازان بدو ورود به یگان های سپاه افزود: در این کارگاه ها پیش از تعیین رسته آموزش های لازم داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه در ۲ سال اخیر موضوع حرفه آموزی سربازان در اولویت قرار گرفته است اظهار داشت: خوزستان جزو استان های برتر کشور در حرفه آموزی سربازان است به گونه ای که برخی سربازان با حرفه آموزی در دوران خدمت هم موفق به جذب در بازار کار شده اند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: سلامت نیروهای مسلح به عنوان دیوار مستحکم جامعه باید از درون استحکام بخشی شود تا بتواند برای امنیت ، آسایش و رفاه مردم به آن کیفیتی که از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی توقع است به مامورت ها و وظایف خود عمل کند.

وی با اشاره به سخت گیری سپاه برای گزینش نیروهای خود گفت: سپاه در گزینش نیروها به دنبال جذب بهترین هاست و به همین دلیل این گزینش ها بسیار سختگیرانه انجام می شود تا نیروهایی جذب شود که کمترین مشکل اجتماعی و اخلاقی را نداشته باشند.

شاهوارپور گفت: شرایط خاص اقتصادی، تمرکز دشمن از بُعد امنیتی بر خوزستان و وجود ۵۵۰ کیلومتر مرز موجب فراهم شدن زمینه جرم و تخلف است به همین دلیل تلاش همه یگان ها پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: تنوع ماموریت سپاه، توقع های مختلف اجتماعی و ناتوانی و ضعف مفرط در مدیران اجرایی در تحقق این توقع ها موجب شده تا نیروهای مسلح به کمک مجموعه ها و سازمان های مختلف ورود کند که این نقش آفرینی خسارت هایی به تجهیزات و نیروهای انسانی وارد می کند.

این همایش که آیین افتتاحیه آن با حضور فرماندهان یگان های مختلف نظامی و انتظامی خوزستان و همچنین مسولان قضایی کشوری و استانی برگزار شد تا فردا پنجشنبه با برگزاری کارگروه های تخصصی مختلف با محور جرایم شایع و آسیب های نوپدید در نیروهای مسلح استان و راه های پیشگیری از این جرایم بر اساس مدل علمی ادامه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار