نبود صنایع تبدیلی از مشکلات خوزستان است

تاریخ انتشار: شنبه 25 دی 1400 | 11:44 ق.ظ
نبود صنایع تبدیلی از مشکلات خوزستان است رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین و اجرای فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای تبدیل مواد خام تولیدی در خوزستان به محصولات دیگر، برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ضروری است. شامگاه ۲۴ دی‌ماه رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای […]

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین و اجرای فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای تبدیل مواد خام تولیدی در خوزستان به محصولات دیگر، برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ضروری است.

شامگاه ۲۴ دی‌ماه رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه سید کریم حسینی نماینده اهواز و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند که ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این دیدار اظهار کرد: برخی از شرکت‌ها در خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرده و این محسوس بود چرا که در کنار این صنایع مناطقی وجود داشت که محروم بودند.

وی افزود: سعی می‌کنیم در جلسه جمع‌بندی روز آخر سفر این کمیسیون با حضور صنایع و شرکت‌ها، هر کدام از این مناطق محروم به یکی از این صنایع سپرده شود.

اسماعیلی بر توسعه متوازن در خوزستان تاکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود و با ایجاد صندوق کارآفرینی و اشتغال به توسعه متوازن کمک کرده و به دنبال آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی نبود صنایع تبدیلی در استان و اهواز را از دیگر مشکلات دانست و افزود: مواد خام صنایع از استان خارج می‌شود و صنعتی وجود ندارد که این مواد را تبدیل به صنایع دیگر کند و باعث درآمدزایی و اشتغال در خوزستان شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین یا فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، ادامه داد: بحث حمایت مددکاران و افزایش حقوق مستمری بگیران بهزیستی انجام و افزایش حقوق آن‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز دیده شده و همچنین مصوبه بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار این کمیسیون در مجلس است‌.  

اسماعیلی تصریح کرد: عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت، اصلاح قراردادها، افزایش امنیت شغلی و افزایش وام ازدواج از مسائلی است که به صورت جدی در مجلس دنبال خواهیم کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار