نیازی نیست آسترازنکا تزریق همگانی شود / علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 دی 1400 | 10:16 ق.ظ
نیازی نیست آسترازنکا تزریق همگانی شود / علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید هر مبتلا به کرونا را مبتلا به اُمیکرون بدانیم، گفت: در این شرایط تست هیچ نقشی ندارد و علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است. دکتر محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود واکسن آسترازنکا اظهار کرد: بر اساس گزارش ستاد ملی […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید هر مبتلا به کرونا را مبتلا به اُمیکرون بدانیم، گفت: در این شرایط تست هیچ نقشی ندارد و علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است.

دکتر محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود واکسن آسترازنکا اظهار کرد: بر اساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسن آسترازنکا از چند کشور وارد ایران شده است. اکنون واکسن آسترازنکا تنها برای افرادی که باید این واکسن را دریافت کنند، تزریق می‌شود.

وی افزود: نیازی نیست که آسترازنکا به صورت همگانی تزریق شود و بیشتر افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند از این واکسن استفاده می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اصل این است که از هر نوعی واکسن وجود داشته باشد، تزریق شود؛ در همه جای دنیا تزریق واکسن مهم است نه نوع آن.

وی با بیان اینکه همه واکسن‌های موجود مراحل ایمنی و تاثیرگذاری را طی کرده‌اند، گفت: همه واکسن‌های در حال تزریق ایمنی نسبی و موثر را ایجاد می‌کنند.

سرمست با دعوت از مردم برای دریافت واکسن بیان کرد: افرادی که سه دوز واکسن تزریق کرده‌اند، حتی اگر به بیماری مبتلا شوند، دچار علائم خفیف می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در خوزستان افزود: در حال حاضر آمادگی برای مقابله با پیک احتمالی وجود دارد اما در صورت وقوع پیک، ویروس کار خود را می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کیت تشخیص اُمیکرون در خوزستان وجود دارد اما برای اطمینان بیشتر، نمونه‌های مشکوک به آزمایشگاه انستیتو پاستور ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر باید هر مبتلا به کرونا را مبتلا به اُمیکرون بدانیم. تا زمان ثابت شدن نوع سوش، تمام اعضای خانواده مبتلا می‌شوند و در این شرایط تست هیچ نقشی ندارد و علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار