کابوس مرگ در جاده‌های خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 دی 1400 | 09:14 ق.ظ
کابوس مرگ در جاده‌های خوزستان پلیس راه و کارشناسان راهنمایی و رانندگی در حالی علت وقوع بسیاری از حوادث مرگبار رانندگی به ویژه تصادف های زنجیره ای اخیر در جاده های استان خوزستان را ناشی از خطای انسانی عنوان می کنند که این استان مدتی است شاهد وقوع پدیده مه سنگین و غلیظ در بیشتر مناطق به ویژه در محورهای […]
پلیس راه و کارشناسان راهنمایی و رانندگی در حالی علت وقوع بسیاری از حوادث مرگبار رانندگی به ویژه تصادف های زنجیره ای اخیر در جاده های استان خوزستان را ناشی از خطای انسانی عنوان می کنند که این استان مدتی است شاهد وقوع پدیده مه سنگین و غلیظ در بیشتر مناطق به ویژه در محورهای ارتباطی است.

  با وجود هشدارهای مکرر اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص پدیده مه غلیظ و تاکید پلیس راه مبنی بر منع تردد و یا تردد با سرعت مطمئنه در جاده های مه گرفته این استان این هشدارها کمتر مورد توجه رانندگان قرار گرفته و حوادث خونباری را رقم زده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ۵۱۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون در حوادث مختلف رانندگی در این استان جان خود را از دست دادند ضمن اینکه آمار سوانح رانندگی در خوزستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

دکتر علی خدادادی افزود: خوزستان رتبه بالای کشور را در مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای دارد.

در آخرین حادثه رانندگی مرگبار در جاده های خوزستان که دوشنبه ۲۰ دیماه رخ داد ۵۰ دستگاه خودرو در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان – اهواز با هم برخورد کردند که به مرگ پنج نفر و مصدوم شدن ۴۱ نفر  منجر شد، حادثه ای که به سرعت تیتر یک اخبار کشور شد.  

رئیس پلیس راه خوزستان علت تصادف مرگبار دوشنبه گذشته را عدول از سرعت مطمئنه ، بی احتیاطی و توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان عنوان کرده است.

سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به وضعیت خاص آب و هوایی و مه آلودگی آسمان استان ، پرهیز از شتاب زدگی و سبقت را لازمه رانندگی در چنین شرایط جوی دانست.

به گفته محمد جولانژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان این حادثه در یک مسیر چهارخطه با جداکننده میانی از نوع گاردریل رخ داد که دارای خط کشی، روشنایی طولی و شیب شیروانی قابل پیمایش و الزامات ایمنی لازم است.

خوزستان چهارمین استان پرتصادف کشور

چهارم دی ماه امسال نیز تصادف زنجیره‌ای بین پنج دستگاه خودرو در جاده اهواز – خرمشهر که به جاده مرگ معروف است رخ داد، در این حادثه ۱۰ نفر از کارگران یک شرکت کشته شدند.

جاده اهواز – خرمشهر به طول ۱۳۰ کیلومتر با تردد خودروهای سبک و سنگین و همچنین دسترسی محلی به روستاها و شرکت های مختلف از جمله جاده هایی است که در طول سال شاهد حوادث خونبار رانندگی است.

 به گفته معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ۹ماهه سال جاری ۱۴۱ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۸۲ خودرو در محورهای این استان تردد داشته اند که این میزان تردد ۲.۳ درصد از ترددهای کشور را شامل می شود ودر مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بنا به گفته محمد طلا شجایی با افزایش تردد خودروها در جاده های خوزستان اقدام جدی برای ایمن سازی جاده ها باید صورت گیرد که همین عامل می تواند تصادف و حوادث جاده ای را در این استان کاهش دهد.

 نیاز به ۵۸۰ دوربین ثبت تخلف در خوزستان

استاندار خوزستان در هفتمین نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان اظهار داشت: وضعیت جاده های استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه در سطح ملی و استانی است و همین موضوع مسولیت آنها را سنگین تر کرده است.

صادق خلیلیان تعداد دوربین های هوشمند ثبت تخلف رانندگی در جاده های استان را ۱۰۳ دوربین عنوان کرده است و افزود: این تعداد باید به ۵۸۰ دوربین افزایش یابد تا نظارت بیشتری بر تردد جاده ای استان صورت گیرد.

به گفته خلیلیان بر اساس مصوبه ابلاغی مربوط به حوزه راه، بیش از ۶۸ هزار میلیارد ریال اعتبار و منابع مالی در قالب اعتبارات سفر رئیس جمهور برای خوزستان در نظر گرفته شده است که امید است با جذب این اعتبار و بهسازی راه های استان شاهد کاهش حوادث جاده ای در خوزستان باشیم.

خوزستان با موقعیت استراتژیک اقتصادی ، زیارتی و قطب گردشگری با ایجاد کمربندهای وسیع جاده ای ، آزاد راه و بزرگراه می تواند به استانی پیشرو در کاهش سوانح رانندگی تبدیل شود البته مشروط بر اینکه در کنار اقدامات زیرساختی و افزایش ایمنی جاده ها ، در زمینه فرهنگ رانندگی نیز اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی در این استان صورت گیرد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار