ضرورت ترویج سنت حسنه تیراندازی نکردن در مراسم‌ها

تاریخ انتشار: شنبه 2 بهمن 1400 | 08:47 ق.ظ
ضرورت ترویج سنت حسنه تیراندازی نکردن در مراسم‌ها رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با راهکار‌های مناسب فرهنگی، جهت اصلاح و مبارزه با رسوم نامناسب و غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی گام برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی گفت: عشایر در خوزستان دارای سنت های بسیار پسندیده و ستودنی هستند که مورد تائید شرع و قانون می باشند ولی وجود رسم خطرناک و ناپسند تیر اندازیی در کنار سنت‌های تاریخی و نیکو در میان اقوم مختلف استان ، مشکلاتی را به همراه داشته است.

او می گوید: باید سران عشایر و اقوام اجازه ندهند افرادی با انجام اعمالی نابخردانه تیراندازی باعث رعب ، وحشت و ازبین بردن آرامش مردم شوند.

به گفته مرادی تیراندازی در مراسمات با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته بلکه امنیت روانی مردم را هدف گرفته است و همه وظیفه داریم که با این رسم اشتباه و غلط مبارزه کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: خصوص دادگستری خوزستان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر برای ترویج سنت حسنه عدم تیراندازی در مراسمات عزا و شادی در قالب شورای ساماندهی سران عشایر برنامه ها و فعالیت های خوبی داشته است.

این مقام مسئول می گوید: امنیت و آرامش مردم وظیفه دولت و دستگاه قضایی است و خدمت گزاری و حفظ حرمت مردم را وظیفه خود می دانیم بنابراین دادگستری با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد می کند.

رسانه ها ، نخبگان و چهره های صاحب نفوذ در عشایر و اقوام مختلف یک نقش مهم و تاثیر گذار در آگاهی بخشی در خصوص این موضوع دارند که در صورت تحقق بسیاری از حوادث ناخواسته و تلخ پیشگیری می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار