مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران:

سرزمین مقدس خوزستان میزبان شایسته‌ای برای جشنواره شمیم است

تاریخ انتشار: شنبه 2 بهمن 1400 | 09:00 ق.ظ
سرزمین مقدس خوزستان میزبان شایسته‌ای برای جشنواره شمیم است مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرزمین مقدس خوزستان میزبان شایسته‌ای برای جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم است چرا که وجب به وجب این خاک آغشته به خون پاک و مطهر هزاران شهید والامقام است که برای آرامش امروز ما جان خود را نثار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ کاظم زنگنه جمعه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی ورزشی شمیم ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه به میزبانی سپاه ولیعصر(عج) در اهواز اظهار داشت: این جشنواره به مدت ۲ روز در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی از روز شنبه با حضور بیش از ۲ هزار شرکت کننده از همسران و دختران کارکنان سپاه سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره شمیم در ۶ رشته ورزشی، والیبال، تکواندو، آمادگی جسمانی، دارت تیراندازی و شنا برگزار می شود که در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می گردد.

سپاه ولیعصر(عج) خوزستان میزبانی شایسته تقدیر 

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران گفت: جا دارد از فرماندهی سپاه ولیعصر(عج) و تمامی مجموعه و مسئولان استان خوزستان که در برگزاری این جشنواره ما را یاری می‌کنند، به صورت ویژه‌ تقدیر کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون چهار مرحله از این جشنواره برگزار شده و به صورت میانگین درصد بالایی از اهداف ما محقق شده و بی شک هر چه از این رقابت‌ها می‌گذرد کیفیت آن نیز بیشتر می‌شود.

 سلامت عقل در کنار سلامت جسم ایجاد می شود  

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران گفت: همواره رابطه تنگاتنگی بین ورزش و معنویت وجود دارد و همانگونه که با ورزش بدن تقویت شده و بدن سالم می ماند، عقل نیز سلامت پیدا می‌کند.

 تقویت روحیه خانواده کارکنان سپاه از اهداف جشنواره شمیم 

حجت الاسلام والمسلمین زنگنه گفت: در این جشنواره تلاش می شود رشته های ورزشی با دقت خاص دنبال شوند و در کنار آن نیز روحیه خانواده کارکنان تقویت شود.

وی افزود: خانواده همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است همانگونه که در قرآن، روایات، کلام ائمه معصومین(ع)، فرمایشات امام خمینی(ره) و اهتمام ویژه مقام معظم رهبری آمده است.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران گفت: به همین جهت، سپاه پاسداران را بر آن داشت تا سازمانی به عنوان سازمان فرهنگی خانواده پاسداران تشکیل دهد و این سازمان نیز برای خود برنامه هایی تحت عنوان نقشه راه تدوین کند.

تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده شعار این سازمان فرهنگی 

وی ادامه داد: شعار این سازمان تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در ابعاد گوناگون اعم از ابعاد روحی، فکری و جسمی است. این سازمان در سال ۱۳۹۴ نخستین جشنواره شمیم را به میزبانی اصفهان برگزار کرد که  استقبال بی نظیری از آن شد.

حجت الاسلام والمسلمین زنگنه گفت: همچنین سال ۱۳۹۵ این جشنواره در همدان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان به مراتب بیشتر از مرحله اول بود. در سال های ۹۶ و ۹۷ نیز  جشنواره شمیم در استان های زنجان  و چهارمحال و بختیاری برگزار شد اما پس از آن با توجه به شیوع  ویروس کرونا این جشنواره برای ۲ سال تعطیل شد .

برگزاری جشنواره توام با سفرهای رایان نور از دلایل میزبانی خوزستان 

وی افزود: برگزاری پنجمین مرحله از این جشنواره در خوزستان توأم است با آغاز سفرهای راهیان نور در این استان که نسبت به سایر مراحل از بعد معنوی خاصی برخوردار است.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران اظهار داشت: پنجمین مرحله جشنواره شمیم در سرزمینی برگزار می شود که هزاران شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و یکی از دلایل اصلی انتخاب خوزستان برای میزبانی، ارزش‌های معنوی این سرزمین است.

تقویت جسم، ابعاد معنوی و سلامت خانواده کارکنان

وی بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره صرفا ورزش و تقویت جسم نیست بلکه ورزش را ابزاری برای رسیدن به هدف نهایی یعنی همان تقویت جسم و ابعاد معنوی و سلامت خانواده های کارکنان می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین زنگنه افزود: با توجه به تجربه‌ای که از جشنواره های گذشته داریم، تمامی شرکت کنندگان با هدف رشد و ترقی و تعالی معنوی و جسمی حضور پیدا می‌کنند و ارزش ریالی جوایز را جزو اولویت ها نمی دانند.

معرفی ورزشکاران مستعد به وزارت ورزش برای ورزش حرفه ای 

وی بیان کرد: در بخش پسران کارکنان در ۶ رشته ورزشی به صورت مستمر ورزشکاران مستعد به وزارت ورزش و جوانان معرفی می‌ شوند تا این رشته‌های تخصصی را به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنند.

 پنجمین مرحله جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم از دوم تا چهارم بهمن ماه به میزبانی سپاه ولیعصر(عج) با حضور بیش از ۲ هزار نفر از همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران سراسر کشور در اهواز برگزار می شود.

زیارت یادمان‌های شهدای استان خوزستان نیز از برنامه‌های فرهنگی این جشنواره است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار