قیمت مرغ پس از قطعه بندی, ۵۰ هزار تومان / نیاز بازنگری نرخ های مصوب

تاریخ انتشار: شنبه 2 بهمن 1400 | 09:52 ق.ظ
قیمت مرغ پس از قطعه بندی, ۵۰ هزار تومان / نیاز بازنگری نرخ های مصوب هفته گذشته نرخ مصوب اجزای مختلف مرغ قطعه بندی شده توسط جهاد کشاورزی اعلام شد؛ اما محاسبات نشان می‌دهد این ارقام چندان دقیق نیست.
 قیمت مرغ پس از قطعه بندی با نرخ های مصوب به حدود هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان می رسد در حالی که نرخ مصوب گوشت مرغ ۳۱ هزار تومان  و قیمت بازار کمتر از ۲۸ هزرا تومان است. 
همچنین  نرخ مرغ کامل خرد شده بی پوست به ازای هر کیلو ۴۹ هزار و ۵۱۰ تومان اعلام شده که براساس محاسبات میدانی و احتساب ضرایب اعلام شده از طرف جهاد کشاورزی جهت سود، حمل و نقل و بسته بندی این رقم حدود ۴۵ هزار تومان است و این یعنی اختلاف ۵ هزار تومانی محاسبات با نرخ مصوب.
همچنین اگر به صورت جداگانه براساس قیمت مصوب، قیمت هر قطعه مرغ را محاسبه و نتایج را با هم جمع بزنیم به رقم حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسیم که این رقم نیز با محاسبات نرخ مرغ کامل خرد شده بی پوست حدود ۵ هزار تومان فاصله دارد.
به این ترتیب به طور متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده حدود ۵ هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب است.
در حال حاضر مرغ قطعه بندی بسته بندی شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ‌های مصوب جهاد کشاورزی به فروش می‌رسد که به نظر می‌آید با توجه به آنالیز‌های قیمتی براساس داده‌های جهاد کشاورزی و همچنین قیمت این محصولات در میادین میوه و تره بار می‌بایست تجدیدنظری در قیمت مرغ قطعه بندی صورت پذیرد.
ضمن این که مراکز قطعه بندی و بسته بندی، مرغ کامل را با قیمت پایین‌تر از مصوب دریافت می‌کنند و این اختلاف قیمت ۵ هزار تومانی در اوزان بالای توزیع به رقم قابل توجهی تقابل می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار