عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

نقش پررنگ عدم خرید و توزیع به موقع برنج‌های وارداتی در گرانی‌های افسار گسیخته

تاریخ انتشار: شنبه 2 بهمن 1400 | 09:21 ق.ظ
نقش پررنگ عدم خرید و توزیع به موقع برنج‌های وارداتی در گرانی‌های افسار گسیخته عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: عدم خرید و توزیع به موقع برنج‌های وارداتی نقش بسیار پررنگی در گرانی افسار گسیخته این محصول طی ماه‌های اخیر داشته است.

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت برنج در ماه‌های اخیر، گفت: کشاورزان به عنوان تولیدکننده هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند که مجبور هستند برای تامین آن نسبت به فروش سریع محصول اقدام کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته نیز قیمت برنج پس از فروش محصول توسط کشاورزان رقم خورده است، ادامه داد: گرانی برنج زمانی رخ می‌دهد که محصول در اختیار دلالان، واسطه‌ها و خریداران عمده بوده و سود این افزایش قیمت به جیب آنها می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مشتریان برنج داخلی ثابت هستند و افزایش قیمت‌ها تاثیری بر آنها ندارد اما بخش قابل توجهی از مردم نیاز خود را از محل برنج‌های وارداتی تامین می‌کنند، عنوان کرد: زمان، حجم و کیفیت واردات برنج نقش بسیار تعیین کننده‌ای در بازار این محصول دارد و به عنوان متعادل کننده‌ عمل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم خرید و توزیع به موقع برنج‌های وارداتی نقش بسیار پررنگی در گرانی این محصول طی ماه‌های اخیر داشته است، گفت: در زمینه گوشت مرغ نیز اگر محموله ۷۰هزار تنی خریداری شده توسط وزارت جهاد کشاورزی به موقع وارد کشور نمی‌شد بازاراز مدار خارج شده و دولت نیز توان کنترل آن را نداشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با تزریق بخشی از محموله مرغ منجمد وارداتی توانست بازار این محصول را کنترل کند، اگر برنج‌های وارداتی نیز به موقع وارد و توزیع می‌شد قطعا اکنون شاهد افزایش قیمت افسار گسیخته برنج ایرانی در بازار نبودیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار