۶۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در خوزستان کشف شد

تاریخ انتشار: شنبه 2 بهمن 1400 | 09:10 ق.ظ
۶۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در خوزستان کشف شد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت:۶۲ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در مانور ۲ روزه جمع‌آوری دستگاه‌های ارز دیجیتال غیرمجاز(ماینر) از سوی این شرکت در خوزستان کشف شد.

علی خدری مدیرعامل این شرکت بیان کرد: این تعداد ماینر در هفت شهرستان خوزستان با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی و مراجع قضایی این شهرستان‌ها کشف و جمع‌آوری شد و متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: دی امسال تعداد ۱۴۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در سطح خوزستان کشف و جمع آوری شده است. 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان آمار رمز ارزهای غیرمجاز کشف شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون را در خوزستان سه هزار و ۵۱۲ دستگاه غیرمجاز بیان کرد و گفت: دستگاه‌های رمز ارز، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان خسارت زیادی به شبکه برق وارد می کنند و در برخی مواقع بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می شوند.

خدری افزود: از تمامی هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم که در صورت مشاهده موارد مشکوک در این خصوص، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق، ادارات برق شهرستان ها و نیروی انتظامی گزارش دهند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار