مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی:

اعتبارات اشتغال روستایی به مشاغل با مزیت نسبی اشتغالزا پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 بهمن 1400 | 09:36 ق.ظ
اعتبارات اشتغال روستایی به مشاغل با مزیت نسبی اشتغالزا پرداخت می‌شود رضایی، مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی گفت: فعالیت هایی که مزیت نسبی بیشتری دارند، بازگشت سرمایه بهتر صورت می گیرد و ایجاد اشتغال مناسبت تری انجام می شود اعتبارات دریافت می کنند.

منوچهر رضایی، مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی با اشاره به اقداماتی که در حوزه زیرساخت های روستایی انجام شده است، گفت: در غالب روستاها از نظر زیرساخت ها وضعیت مطلوبی داریم. در حوزه اشتغال که یکی از عوامل نگهداشت جمعیت در روستاها است، در سال های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم موارد ویژه ای پیش بینی شده است تا نواقص گذشته را جبران کنیم.

وی در خصوص اعتبارات برای اشتغالزایی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ بر اساس مجوزی که مقام معظم رهبری به صندوق توسعه ملی دادند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برداشت انجام شد. عدد ۲۲ هزار میلیارد تومان بر اساس نرخ تبدیل ارز به عنوان اعتبار اشتغالزایی در روستاها تخصیص داده شده است که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی از اعمال تعهداتی برای ۲۲ هزار میلیارد تومان گفت و بیان کرد: با انجام تعهدات، پرداخت تسهیلات آماده است و به زودی این کار انجام خواهد شد. در حقیقت تنها منتظر تامین اعتبار پست بانک هستیم تا به صورت کامل ۲۲ هزار میلیارد تومان تامین شود و فکر می کنم تا آخر سال این امر محقق می شود.

وی با تصریح بر اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای هر نوع فعالیتی پرداخت نمی شود، عنوان کرد: فعالیت هایی که مزیت نسبی بیشتری دارند، بازگشت سرمایه بهتر صورت می گیرد و ایجاد اشتغال مناسبت تری انجام می شود اعتبارات دریافت می کنند.

رضایی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از انجام نظارت برای مصرف اعتبارات در مسیر درست گفت و اظهار کرد: کمیته هایی از معاونت اقتصادی استانداری ها و هم ادارت کل کار و بعضا خود معاونت روستایی تشکیل شده که بر طرح ها به صورت مستقیم نظارت انجام می دهند و این جدا از نظارتی است که بانک ها بر واحدهای تولیدی دارند.

رضایی مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی در عین حال اذعان کرد: متاسفانه بخشی از واحدهای تولیدی به دلیل مسائل اقتصادی، نیمه فعال می شوند که دولت برای احیای آن ها نیز تدابیری اندیشیده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار